Chevrolet Volt - Płynąć z prądem
Stanowisko Chevroleta podczas trwających w Detroit targów samochodowych zostało zdominowane przez drugą generację elektrycznego Volta. Czy nowa stylistyka oraz dopracowany napęd o zwiększonej wydajności przekonają klientów do tego auta?
Pierwsza generacja Volta miała z założenia stać się pierwszym niemal stuprocentowo elektrycznym autem, na które mógł sobie pozwolić przeciętny nabywca. Za oceanem zyskał rzeszę fanów oraz zwolenników, którzy doceniali niskie koszty utrzymania tego auta. Od początku jednak krytykowano przeciętne możliwości elektrycznego napędu. Chevrolet odrobił lekcję, przygotowując nowy silnik, umożliwiający przejechanie do 50 mil w trybie EV, oraz do 400 przy wykorzystaniu spalinowego generatora. Producent zapewnia też, że zasięg pomiędzy koniecznym tankowaniem pojazdu zwiększy się do blisko tysiąca mil.
Nadwozie elektrycznego amerykanina dopracowano pod kątem zmniejszenia oporów powietrza oraz redukcji zbędnych kilogramów. Kanciaste linie ustąpiły miejsca zdecydowanie lżejszym przetłoczeniom. Odchudzono zarówno napęd, jak i baterie. Wnętrze nabrało zaś nieco więcej sportowego charakteru.
Pod "maską" Volta znajdziemy system Voltec, będący sercem tego auta. Składa się on z 1,5-litrowego silnika benzynowego pracującego jako generator oraz 18,4 kWh baterii. Dzięki zastosowaniu najnowszych dostępnych technologii i pomimo zmniejszenia masy oraz wymiarów tego układu zwiększyły się zasięg oraz wydajność auta. Przyspieszenie do setki zajmuje 8,4 sekundy. Ładowanie odbywa się za pomocą gniazda 120V. Chevrolet wprowadził także bazujący na GPS-ie system, umożliwiający dostosowanie ładowania w zależności od miejsca, w którym znajduje się auto (przykładowo w biurze lub domu).
https://www.youtube.com/watch?v=liM5bOI4GtI