Chińczycy postawili sztuczną inteligencję na kołach. Nazywa się Xpeng P7+
Co nowego mają dla nas Chińczycy? Jak się okazuje - całkiem sporo. Xpeng P7+ to jedna z nowości z Państwa Środka, debiutujących w Paryżu. Zobaczcie co oferuje.
- Xpeng P7+ debiutuje podczas targów w Paryżu
- Chińska marka podkreśla, że sztuczna inteligencja jest tutaj kluczowym elementem samochodu
- Nowe auto będzie dostępne w Norwegii, Danii, Szwecji, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Francji, Islandii, Hiszpanii i Portugalii
W Paryżu wielu europejskich producentów pokazało swoje nowości. Chińczycy też nie próżnują i przywieźli wiele premierowych modeli. Jednym z nich jest Xpeng P7+, czyli nowe dziecko marki, która w Europie jest obecna już od jakiegoś czasu. Ten samochód ma wyróżniać się z tłumu dzięki technologii. Według Xpenga jest to auto całkowicie zdefiniowane przez sztuczną inteligencję.
Co to oznacza? Otóż szeroko pojęta SI ma wspomagać systemy automatyzacji jazdy, a także multimedia w aucie. Do tego dostajemy tutaj zaawansowany układ napędowy, z rozsądną baterią i z wydajnym silnikiem.
Xpeng P7+ 2025. Specyfikacja i dane techniczne
Nowy model Xpenga mierzy 5,05 metra długości, ma 1,91 metra szerokości, 1,51 metra wysokości i rozstaw osi na poziomie 3 metrów. Dzięki temu udało się wygospodarować duże i przestronne wnętrze oraz naprawdę ogromny bagażnik, oferujący 725 litrów pojemności.
W standardzie dostajemy tutaj nowoczesne multimedia, tapicerkę z ekoskóry, nagłośnienie z dwudziestoma głośnikami w kabinie, podgrzewanie i wentylację foteli oraz komplet systemów wspierających kierowcę. Te są tutaj szczególnie ważne, gdyż ich działanie wspomaga właśnie sztuczna inteligencja XPENG AI Hawkeye. Dzięki temu automatyzacja jazdy poziomu drugiego ma być jedną z najlepszych na rynku.
Krótko mówiąc: przekłada się to na lepsze utrzymywanie pasa ruchu przy włączonym adaptacyjnym tempomacie. Na pokładzie są dwie kamery 8M, radar fal milimetrowych i radar ultradźwiękowy, który oferuje inteligentne funkcje jazdy nawet w warunkach słabego oświetlenia.
Xpeng oferuje dwie baterie do wyboru
Mniejsza ma 60 kWh pojemności, większa 76 kWh. W obydwu przypadkach moc trafia bezpośrednio na tylne koła. Wariant 2WD Lev1 generuje 245 KM. Wersja 2WD Lev2 320 KM. Zasięg według normy WLTP niestety nie jest jeszcze znany, ale w Chinach to odpowiednio 602 i ponad 700 kilometrów.
To wszystko działa dzięki architekturze 800V, co ma przełożyć się na niskie zużycie energii i zarazem zapewni szybkie ładowanie.
Ceny nie są jeszcze znane. Pewne jest to, że Xpeng planuje dalszą ekspansję w Europie. W planach tej marki nie ma jednak póki co Polski.