Więcej chromu, prestiż tego potrzebuje. To chińska limuzyna z najwyższej półki
Pamiętacie Forda Scorpio, tego co wyglądał jak zmutowany wieloryb? Jak widać taki samochód może być inspiracją. Ta chińska limuzyna wygląda przedziwnie - ale pod maską ma silniki, które wywołają uśmiech na twarzy każdego pasjonata motoryzacji.
Design samochodów z Państwa Środka ewoluuje. Wiele firm stawia na nowoczesną stylistykę, która spodoba się także klientom w innych krajach - w tym w Europie. Są jednak marki, które stawiają na zupełnie inne podejście do tematu. Hongqi, czyli "czerwony sztandar", celuje w bardzo specyficznych klientów z konkretnymi upodobaniami. Ta nowa chińska limuzyna zdecydowanie należy do takich samochodów.
Hongqi L1 to chińska limuzyna, która ocieka chromem i wygląda przedziwnie
Takie są jednak oczekiwania grupy docelowej, czyli wysoko postawionych partyjnych notabli. To właśnie oni stanowią największą grupę klientów tej marki. Hongqi wyposaża w samochody rząd, a także wiele powiązanych z nim instytucji.
L1 właśnie z tego powodu jest... dziwne. Z jednej strony to klasyczna wielka limuzyna, do tego z ciekawym silnikami pod maską. W tym modelu dostępne będą dwie wersje - 3.0 V6 i 4.0 V8. W obydwu przypadkach mowa o hybrydach. Słabsza wersja generuje 389 KM, zaś mocniejsza aż 483 KM.
Wymiary plasują ten samochód w segmencie, w którym znajdziemy BMW Serii 7, Mercedesa Klasy S i Audi A8. Długość sięga 5334 mm, a rozstaw osi maksymalnie powiększono (do 3226 mm), aby uzyskać przestronną kabinę. Zdjęć wnętrza jeszcze nie poznaliśmy, aczkolwiek to kwestia czasu - premiera tego samochodu odbędzie się w najbliższych tygodniach.
Hongqi to najstarszy producent samochodów w Chinach
Korzenie tej marki sięgają 1958 roku, a pierwsze modele CA72 i CA770 w dużej mierze inspirowane były amerykańskimi limuzynami. Zresztą pod maską znalazł się nawet silnik V8 Hemi. W latach dziewięćdziesiątych "czerwony sztandar" rozpoczął współpracę z Audi w ramach spółki FAW, a także z Lincolnem. Na bazie Audi 100 powstał model CA7200, a Town Car stał się wzorem dla Hongqi CA7460.
W latach dwutysięcznych bazą dla Hongqi stała się Toyota Crown Majesta (Hongqi HQ3). W kolejnych latach Chińczycy postawili na tworzenie własnych modeli. Obecnie gama tej marki zaczyna się w segmencie samochodów kompaktowych, a kończy właśnie na wielkich limuzynach i luksusowych vanach. W ofercie są modele spalinowe i elektryczne, przy czym przykładowo E-HS9 trafił nawet do Polski.