Chińska Omoda zaraz będzie europejska. Tak się robi biznes
Omoda ma już fabrykę w Europie. Dawny zakład Nissana w Barcelona trafił do grupy Chery. Teraz partner w tym biznesie, hiszpański EV Motor, walczy o to, aby ta chińska marka stała się... europejska.
- Omoda szykuje się do uruchomienia produkcji w Europie
- Grupa Chery kupiła zamknięty zakład Nissana w Barcelonie
- Chińczycy mają lokalnego partnera - grupę EV Motor
- Teraz hiszpańska firma szuka lokalnych dostawców części
Czy chiński samochód może zyskać europejski paszport? W momencie, w którym części pochodziłyby głównie z Państwa Środka, nie byłoby to do końca możliwe. Grupa Chery i Omoda mają jednak ambitny plan, który zakłada, że produkowane w Hiszpanii samochody będą bardzo "europejskie".
Jak to zrobić? Sposób jest prosty - korzystać z komponentów, które będą produkowane lokalnie. Jest to nie tylko bardziej ekologiczne i ekonomiczne, ale także rozwiązuje problem kwestii wysokiego cła nałożonego na elektryki produkowane w Chinach.
A Omoda w Hiszpanii chce produkować auta benzynowe, hybrydowe i właśnie elektryczne
Krótko mówiąc będzie to "pełna opcja". Aby więc Unia Europejska nie widziała w tych. produktach zła wcielonego, Hiszpanie pracują nad znalezieniem niezbędnych dostawców. Procentowa liczba części, które znajdują się w samochodzie musi spełniać odpowiednie wytyczne, aby auto uznano za "europejską produkcję". Oczywiście część komponentów dotrze z Chin, niemniej ich liczba ograniczy się do tego, czego nie da się kupić na miejscu.
Co ciekawe EV Motor "przywróciło" do życia markę Ebro, która oferuje auta Chery z innym logotypem. Są to jednak modele, które nie trafiają do Europy w ramach Jaecoo i Omody. Mowa tutaj o samochodach oferowanych we Włoszech m.in. jako DR Automobiles i EVO.
Chińczycy widzą ogromny potencjał w rynku europejskim i zamierzają go wykorzystać. Omoda w wielu krajach szybko rośnie w siłę, przebijając marki z historią. Mowa tutaj między innymi o Fiacie, który spadł w statystykach za Omodę, między innymi w Wielkiej Brytanii.
Także w Hiszpanii ta firma notuje rewelacyjną sprzedaż. W Polsce ambicje są równie wysokie, gdyż w najbliższych latach marki grupy Chery teoretycznie miałyby znaleźć się w pierwszej dziesiątce sprzedaży. Teraz pozostaje obserwować z zaciekawieniem walkę na rynku i rozwój chińskich produktów.
Źródło: Automotive News Europe