"Chiński Range Rover" wyprzedzi brytyjskiego Range Rovera. Nadchodzi nowa wielka hybryda

Istnieje spora szansa na to, że "chiński Range Rover" będzie szybciej na rynku od oryginału. Zeekr 9X Grand to wielka terenówka o charakterystycznej kanciastej bryle. Na celownik bierze właśnie brytyjski model, który w tym roku zyska elektryczne wydanie.

Koncern Geely może i nie jest największym producentem z Chin, ale rośnie w siłę z roku na rok. Ich portfolio jest coraz większe, a marki takie jak Volvo, Zeekr czy Lynk&Co notują coraz lepsze wyniki sprzedaży. Ta druga w ekspresowym tempie rozwija swoje portfolio, a najnowszym modelem w gamie będzie Zeekr 9X i 9X Grand. Nazywanie go konkurentem Range Rovera nie jest przesadą.

Po pierwsze - będzie to zarówno hybryda plug-in, ale także (najprawdopodobniej) elektrykNa rynek trafią dwie wersje tego auta, dopasowane do różnych klientów. Po drugie - kanciasta stylistyka, a także doskonałe wyposażenie, mają przyciągnąć uwagę osób, które szukają luksusowego auta. Tylko czy klienci Range Rovera faktycznie są gotowi spojrzeć w kierunku producenta z Chin?

Jedno jest pewne - Zeekr 9X zapowiada się bardzo ciekawie

Póki co Chińczycy pochwalili się garścią zdjęć zamaskowanego egzemplarza, a także opublikowali kilka kluczowych informacji. Przede wszystkim flagowy model 9X będzie dostępny w dwóch wersjach - krótszej i dłuższej, oznaczonej słowem Grand. Wymiary pozostają jednak tajemnicą.

Konstrukcja tego auta bazuje na platformie SPA, którą wykorzystuje między innymi Volvo w EX90. Wiele elementów wyposażenia ze szwedzkiego samochodu pojawi się także w Zeekrze. Mowa tutaj między innymi o lidarze (zamocowanym nad przednią szybą), a także o szeregu rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, nieobecnych w wielu konkurencyjnych samochodach.

Zeekr 9X 2025

Intrygująca będzie także stylistyka tego samochodu. Zeekr 9X zyska bardzo kanciastą bryłę, która będzie wyróżniała się z tłumu. Trudno powiedzieć ile elementów wizualnych z innych modeli pojawi się w tym aucie, ale jedno jest pewne - będzie odważnie. Za design tej marki odpowiada Stefan Sielaff, były stylista Audi, autor pierwszej generacji A7.

Pod maską Zeekra 9X pojawi się przede wszystkim hybryda plug-in. Elektryk nie jest jednak wykluczony

Ma to być bardzo wydajna jednostka napędowa typu high-performance PHEV, zapewniająca świetne osiągi i duży zasięg na prądzie. Nie spodziewajcie się tutaj jednak dużej jednostki pod maską. Z pewnością będzie to maksymalnie dwulitrowa czterocylindrowa benzyna, potencjalnie z nowej rodziny THOR, która debiutuje w innych produktach Geely.

Zeekr 9X będzie dostępny w Europie - i potencjalnie w przyszłości pojawi się także w Polsce.