Najsmutniejsza rocznica świata. Chrysler Pacifica 100th Anniversary to symbol upadku
Stulecie istnienia firmy to prawdziwy powód do dumy i świętowania. Tymczasem jedynym modelem rocznicowym jest Chryslera jest Pacifica 100th Anniversary. Innego nie ma.
Chrysler to jednak z marek, które uznajemy za "wielką trójkę" amerykańskiej motoryzacji. Firma, która ma w swojej historii naprawdę wspaniałe samochody, od koncepcyjnego Turbine, przez przełomowego Voyagera, aż po takie auta jak seria 300, czy Airflow, który wprowadził aerodynamikę do designu samochodów "popularnych". W tym roku obchodzą 100-lecie istnienia pod hasłem "Century of Innovation". Ale nie bardzo mają jak świętować. Ich jedynym modelem jest Pacifica 100th Anniversary.
Chrysler Pacifica 100th Anniversary to jedyny model marki
Mówiąc pół żartem, pół serio, przez moment zastanawiałem się, czy to już setna rocznica Pacifiki - auta tyleż udanego, co tłuczonego bez przerwy od 10 lat. Ale przy okazji, to też jedyny samochód Chryslera, który się sprzedaje.
W sumie, to jedyny model Chryslera w ofercie. Marka w ostatnich latach kompletnie nie miała na siebie pomysłu, zwłaszcza pod rządami Carlosa Tavaresa, który zupełnie nie wiedział, co zrobić z amerykańską legendą w Stellantisie.
Nie wiadomo też, jaki jest plan na najbliższe lata. Podstarzały minivan jest respiratorem dla naszego "Stulatka" i na razie nie zapowiada się, żeby jakiekolwiek nowe modele się pojawiły.
A czym charakteryzuje się Chrysler Pacifica 100th Anniversary?
Możecie ją zamówić w jednym z trzech kolorów: Red Hot, Bright White lub Hydro Blue. Dość oczywiste nawiązanie do amerykańskiej flagi.
Ponadto oczywiście dostanie odpowiednią plakietkę na tylnej klapie. Rocznicowa Pacifica ma też nowe felgi w kolorze Luster Gray. Benzynowe modele dostaną "dwudziestki", a hybrydy "osiemnastki". Pojawi się też pakiet wykończeniowy Granite Crystal, obejmujący m.in. czarne lusterka i ramki szyb.
Pacifica 100th Anniversary ma też w standardzie pakiet bezpieczeństwa Safety Sphere, podgrzewane fotele i kierownicę, system multimedialny z małym ekranem (10'1 cala), czy siedzenia Stow'n'Go dla drugiego i trzeciego rzędu. O ile weźmiemy wersję benzynową.
Rocznicowy model bazuje na wersji Select i dostępny jest we wszystkich odmianach napędu. A więc możemy kupić zarówno model benzynowy z napędem na przód lub AWD, a także hybrydę plug-in.
Jak na 100 lat firmy znanej z innowacji i naprawdę ciekawych samochodów, brzmi to... smutno. Nawet jak na wersję rocznicową, Pacifica nie przekonuje niczym specjalnym.
A po cichu liczyliśmy na odważny koncept, czy chociaż zapowiedź nowego startu.
Nie chcemy być pesymistami, ale następna okolicznościowa Pacifica może mieć zupełnie inny charakter. Będzie czarna, mieć chromowane akcenty i symbolizować pogrzeb zasłużonej, amerykańskiej marki.