Cupra Born zjeżdża już z linii produkcyjnej. W Zwickau, nie w Hiszpanii
Tuż obok Volkswagena ID.3 powstaje już Cupra Born. Rozpoczęła się produkcja kolejnego elektryka koncernu, tym razem o bardziej "sportowym" charakterze. Niech on Was jednak nie zmyli.
Przed Wami Cupra Born, czyli Volkswagen ID.3 z nieco agresywniejszym i zarazem ciekawszym frontem oraz tyłem. Ta nowa hiszpańska marka nabiera rozpędu i wprowadza na rynek swój kluczowy produkt - zwłaszcza w dobie elektryfikacji. Jego nazwa pochodzi od modnej dzielnicy Barcelony, El Born. Produkcja zaś odbywa się w Zwickau, czyli dokładnie tam, gdzie powstaje elektryczny Volkswagen.
Cupra Born nie ma unikalnych wariantów napędowych
To ciekawy zabieg - otóż w tym aucie znajdziemy trzy baterie (45 kWh, 58 kWh i 77 kWh), czyli takie same, jak w ID.3. Bazowy wariant oferuje tylko 150 KM, zaś topowy 231 KM. Te dodatkowe konie w najdroższej i najmocniejszej wersji to jedyny wyróżnik Cupry na tle ID.3. Hiszpańska marka podkreśla też unikalnie skonfigurowany układ jezdny, dający więcej radości z jazdy.
Co ciekawe auto będzie pierwszym produktem marki oferowanym w modelu subskrypcyjnym. W salonach Born pojawi się już w listopadzie. Wtedy też powinniśmy poznać komplet polskich cen.
Docelowo Cupra Born będzie produkowana w Hiszpanii
Słynny zakład w Martorell przechodzi wielką metamorfozę. Jego przebudowa oraz przełączenie na odnawialne źródła energii ma umożliwić neutralność węglową, do której konsekwentnie dąży grupa Volkswagena. Przeprowadzka nie nastąpi jednak zbyt szybko - najwcześniej stanie się to w 2025 roku.
Co więcej, zakład w Martorell, podobnie jak fabryka w Zwickau, będzie też produkować auta dla innych marek koncernu. Ma to zoptymalizować koszty i ułatwić procesy logistyczne. W Zwickau powstaje też Audi Q4 i Q4 Sportback oraz Skoda Enyaq, czyli trzy kolejne modele bazujące na platformie MEB.
Cupra od 2030 roku ma oferować wyłącznie elektryki
To największy i najważniejszy cel tej marki. Model Born ma ułatwić przesiadkę klientom, zapewniając im odpowiednie wrażenia z jazdy i właściwą dozę indywidualnego charakteru.