Cupra Leon. Emocje trzymane na hybrydowej smyczy
Kilka tygodni po tym, jak światło dzienne ujrzał Seat Leon, debiutuje Cupra Leon. Kompaktowy hothatch pojawia się na rynku z silnikiem hybrydowym.
Cupra Leon debiutuje od razu w dwóch odmianach - hatchback i kombi. "Komunikacyjny" kolor to szary mat, a na osiach znajdziemy 19-calowe felgi z pomarańczowo-miedzianymi akcentami. Samochód odróżnimy od "zwykłego" po podwójno-poczwórnych (trzeba się przyjrzeć, żeby zobaczyć jakie są naprawdę) końcówkach wydechu (znów w miedzianym kolorze), zmienionych zderzakach i dedykowanym wypełnieniu atrap. Nie jest to jednak bardzo krzykliwy samochód. Najwięcej daje mu kolor i felgi z oryginalnym wzorem.
We wnętrzu również znajdziemy wstawki w tym kolorze, a także solidne kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. W kolorze miedzi są również przeszycia na desce rozdzielczej i fotelach. Dedykowana do tego modelu jest również kierownica.
Ciekawiej jest "pod maską". Cupra Leon jest hybrydą typu plug-in. Oczywiście nie tylko, ale podstawowym silnikiem ma być silnik 1.4 TSI ze wsparciem elektrycznym. Będzie dysponował mocą łączną na poziomie 245 KM oraz 400 Nm, czyli tyle, ile w mocniejszym Golfie GTE. Za przeniesienie mocy odpowiadać będzie sześciobiegowa skrzynia DSG. Maksymalny zasięg na prądzie ma wynieść 60 km.
Drugim silnikiem będzie zwykłe benzynowe 2.0 TSI o mocy 245 KM, podobnie jak w odmianie hybrydowej. Moment obrotowy będzie nieco niższy, bo 370 Nm. Tę odmianę za to będzie można zamówić jako kombi (hybryda będzie tylko "w hatchbacku").
Co ciekawe, od razu zaprezentowano mocniejszą wersję. Cupra Leon, zarówno hatchback, jak i ST, będą dostępne również z dwulitrowym TSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Aby lepiej przenieść tę moc na asfalt, Cupra dostanie elektroniczną "szperę". Bo tu będzie napędzana tylko przednia oś.
Ale... jest jeszcze mocniejszy wariant. Dostępna wyłącznie jako kombi, Cupra Leon Sportstourer z napędem na obie osie... i 310-konnym silnikiem TSI. W tym wariancie prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h, a przyspieszenie powinno być na poziomie poniżej 5 sekund.
W stosunku do Seata Leona, Cupra jest o 25 mm niższa z przodu i o 20 mm z tyłu, aby poprawić rozkład mas i prowadzenie. Do wyhamowania samochodu zastosowano tarcze o średnicy 370 mm (z przodu) sygnowane przez Brembo.
Cupra Leon trafi do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku.