Cupra Leon 2024 ma nowy styl, dużo więcej mocy i duży bagażnik. To brzmi nieźle!
Cupra Leon 2024 wjeżdża na rynek. Odświeżone wydanie tego modelu ma nową stylistykę, poprawione wnętrze i mocniejsze silniki. Oto wszystko, co chcecie wiedzieć o tym modelu.
Czas zerwać więzi z Seatem. Cupra Leon 2024 zyskała całkowicie nowy wizerunek, który odcina ją od marki-matki, z której się wywodzi. Co zmieniło się w tym modelu? Zobaczcie sami!
Cupra Leon 2024. Lifting, który wprowadza wiele nowości
Po pierwsze - hiszpańska marka postawiła na całkowicie nową stylistykę tego modelu. Pas przedni jest niemal identyczny jak ten w odświeżonym Formentorze, co oczywiście nie zaskakuje.
Mamy więc tutaj agresywnie narysowany zderzak, węższe wloty powietrza i charakterystyczne przetłoczenia, które zwracają na siebie uwagę. Nowością są też zmienione przednie lampy, teraz wykorzystujące technologię LED MATRIX. To będzie duży plus dla osób, które podróżują po zmroku.
Z tyłu Leon po liftingu będzie łatwy do rozpoznania. Nowa listwa ledowa, która ciągnie się przez całą szerokość samochodu, zawiera podświetlane logo marki. Same lampy też mają nową sygnaturę świetlną. Oczywiście przy okazji poprawiono dyskretnie zderzak.
Wnętrze delikatnie dopracowano
Największą zmianą jest debiut 12,9-calowego ekranu multimediów MIB4. Hiszpanie obiecują łatwiejszą obsługę i szybsze działanie całego systemu. Odświeżono też wygląd zegarów i delikatnie przeprojektowano obudowę tunelu środkowego w okolicach wybieraka skrzyni biegów.
Na pokładzie Cupry Leon 2024 debiutuje nagłośnienie firmy Sennheiser. Jego moc to 425W, a głośniki rozmieszczono tak, aby zapewnić dobre brzmienie. Listę opcji wzbogaciły fotele CUPBucket.
Najważniejsze jest to, co znajdziemy pod maską
A tutaj nowości nie brakuje. Gamę otwiera bazowa wersja silnik 1.5 TSI, oferującego 150 KM. Ta jest spięta z 6-biegowym manualem.
Najciekawiej prezentuje się gama jednostki 2.0 TSI. Do wyboru są tutaj dwie wersje przednionapędowe i jedna AWD. Najsłabsza ma 204 KM i łączy się z 7-biegową skrzynią DSG. Półkę wyżej stoi 265-konne wydanie tego silnika.
Ofertę Cupry Leon zamyka wariant AWD, który oferuje 333 KM. Tutaj na pokładzie znajdziemy nowy dyferencjał, który znamy już z nowego Audi S3, Audi RS3 i z Cupry Formentor VZ5. Wprowadza on tryb DRIFT, dzięki czemu w bezpiecznej przestrzeni będziecie mogli szpanować przed znajomymi.
Poza tym mamy tutaj także napędy hybrydowe. Gama składa się z wersji mild-hybrid 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Nad nią stoją dwa warianty ładowane z gniazdka.
Cupra Leon eHybrid korzysta teraz z silnika 1.5 TSI i z nowej baterii o pojemności 19,7 kWh. Przekłada się to na 100 km zasięgu na jednym ładowaniu. Baterię można ładować z mocą 50 kW (prądem stałym) lub 11 kW (prądem przemiennym). Moc waha się tutaj od 204 KM w słabszym wydaniu do 272 KM w topowym. Jest to więc duża zmiana na plus względem poprzednika.
Warto dodać, że Cupra Leon 2024 niezmiennie jest oferowana jako hatchback i praktyczne kombi. Tym samym może spokojnie funkcjonować jako szybkie auto dla rodziny.