Cupra wjeżdża do USA. Hiszpanie rozmawiają z kluczowym partnerem
Cupra za kilka lat chce pojawić się w USA. To jest jej pierwszy krok w tym kierunku - właśnie rozpoczęto rozmowy z kluczowym partnerem.
- Cupra do 2030 roku chce pojawić się w USA
- Na celowniku jest oferowanie aut spalinowych, elektrycznych i hybrydowych
- Kluczowy jest tutaj odpowiedni partner, który wspomoże debiut tej marki na rynku
Cupra ma ogromne ambicje. Ta marka płynie na fali sukcesu, z roku na rok zwiększając swoją sprzedaż. To, co nigdy nie udało się Seatowi, jego "sportowy spin-off" zrobił bez problemu. Nowy wizerunek, dużo bardziej zadziorny i ciekawszy, w połączeniu z dobrze zbudowaną ofertą stał się gwarancją sukcesu. Teraz na celowniku jest kolejne wyzwanie - Cupra chce pojawić się w USA.
To trudne zadanie. Rynek amerykański jest bardzo specyficzny, a klientów ciężko przekonać do nowych firm. Hiszpanie są jednak dobrej myśli i twierdzą, że ich oferta będzie wystarczająco kusząca.
Cupra chce pojawić się w USA do 2030 roku. Pomoże jej w tym Penske Automotive Group
To oczywiście cześć Penske Corporation utworzonej przez Rogera Penske. Brzmi to jak rozsądny wybór, gdyż mówimy tutaj o gigantycznej grupie, która w swoich rękach ma między innymi serię IndyCar, tor Indianapolis, szereg różnych innych spółek, a także ogromną sieć dealerską. Mówimy więc tutaj o "prawdziwych wyjadaczach" na amerykańskim rynku, znających go od podszewki.
A to jest to, czego Cupra potrzebuje w USA. Nawigowanie w tym kraju jest bardzo trudne, a dobry partner ma szansę zbudować silną i wiarygodną pozycję wśród innych marek.
W Ameryce Cupra chce oferować samochody spalinowe, elektryczne i hybrydowe. Jednym z kluczowych produktów będzie nie tylko kolejna generacja Formentora, ale także potencjalnie specjalnie opracowany dla USA model. Część produkcji przeniesie się do USA, co może być "bezpiecznikiem" na wypadek wprowadzenia regulacji, które uderzą w samochody importowane z Europy. Taki plan przedstawił prezydent-elekt Donald Trump.
Póki co mowa o podchodach do finalnej decyzji. Pewne jest jednak to, że ze wszystkich firm w grupie Volkswagena, Cupra obecnie rozwija się najszybciej i notuje świetne wyniki. Czy USA będzie dla nich "dopalaczem", czy też stanie się kulą u nogi? O tym przekonamy się za kilka lat.