Cupra zrywa z klasycznymi SUV-ami. Design tej marki czeka rewolucja
Kolejna marka zapowiada odejście od klasycznej stylistyki, w tym od popularnych SUV-ów. Cupra szykuje się na rewolucję - i zacznie się ona szybciej, niż myślimy.
- Cupra szykuje się do rewolucyjnej zmiany wizerunku
- Obecny język stylistyczny połączy się z nową koncepcją projektów nadwozi
- Hiszpańska marka chce odejść od klasycznych SUV-ów
Prowokacja. To słowo pojawiło się w planach hiszpańskiej marki i ma być tematem przewodnim. Cupra zamierza zmienić swój design - i będzie to prawdziwa rewolucja. Już teraz ta marka odeszła w pewnym stopniu od detali wspólnych z Seatem. Teraz czas na drugi krok - kluczowy z punktu widzenia rozwoju marki.
Takie auta jak Dark Rebel mogą w pewnym stopniu trafić do produkcji. Cupra chce wyjść z utartego schematu
Owszem, to SUV-y i crossovery sprzedają się teraz najlepiej. Hiszpanie doskonale o tym wiedzą, dlatego postawili właśnie na takie nadwozia. Zresztą najlepszym przykładem jest sukces Formentora, który de facto jest nieco zmodyfikowanym podniesionym Leonem. Te drobne różnice wystarczyły jednak, aby klienci inaczej spojrzeli na ten model.
Teraz tym szlakiem podąża Terramar. Wayne Griffiths, szef Cupry, zapowiada przy okazji, że flagowy model dostanie topową sportową wersję, która zaoferuje ponad 300 KM. Choć naturalnym kandydatem jest tutaj silnik 2.0 TSI, to coraz częściej mówi się o nowej hybrydzie plug-in, która skorzysta z większej jednostki. To jednak wciąż plotki, które na tę chwilę nie mają żadnego potwierdzenia.
W kolejnych latach pojawią się nowe odważniejsze wizualnie modele, które mają czerpać garściami z takich projektów jak chociażby Dark Rebel. Cupra nie wyklucza też oferowania modelu, który będzie cieszyć się mniejszą popularnością (ze względu na formę i cenę). Taki pojazd miałby być wizytówką marki.
Z kolei w USA, gdzie Cupra ma pojawić się za sprawą grupy Penske, kluczowym modelem będzie "Super-Terramar". Choć na tę chwilę są to czyste przypuszczenia, to Griffiths podkreśla, że duży SUV z mocnymi silnikami będzie tam kluczowym produktem.
W Europie w tym roku czeka nas premiera małego elektryka, czyli modelu Raval. Będzie to samochód zbudowany na platformie MEB Entry, czyli na uproszczonej przednionapędowej wersji płyty MEB.
Źródło: Autocar