Czas na drobne poprawki. BMW iX1 przejdzie lifting. Co się zmieni?
Na rynku jest od blisko dwóch lat - i już szykuje się do liftingu. BMW iX1 zyska drobne kosmetyczne poprawki. Czego możemy się po nim spodziewać?
- BMW iX1 to najmniejszy elektryczny samochód w ofercie marki
- W drodze jest delikatnie odświeżona wersja
- Najprawdopodobniej lifting nie wpłynie na specyfikację modelu iX1
Jeszcze jakiś czas temu BMW oferowało małe i zwinne i3. Teraz ta nazwa trafiła na półkę i powróci na rynek na elektrycznym odpowiedniku Serii 3. Najmniejszym elektrykiem w ofercie marki pozostaje więc BMW iX1. To oczywiście "klasyczne X1" na prąd - różnice są tutaj znikome. Choć mowa o stosunkowo świeżym modelu, to w drodze jest już dyskretny lifting. Nasi koledzy z motor.es sfotografowali to auto podczas testów w Hiszpanii. Co się w nim zmieni?
BMW iX1 zyska najprawdopodobniej delikatnie przeprojektowany pas przedni
Zmiany należą do wyjątkowo dyskretnych. Jakby nie patrzeć zakryto tylko fragment przodu, co sugeruje drobne poprawki. Zmiany pod maskowaniem obejmują potencjalnie zderzak i wypełnienie grilla.
Przy okazji Niemcy zafundują zapewne poprawiony software. W przypadku samochodów elektrycznych kluczem do sukcesu jest właśnie optymalizacja oprogramowania. To ona wpływa w dużej mierze na zużycie energii. Przy baterii o pojemności sięgającej 65 kWh, każda kilowatogodzina jest na wagę złota, aby zapewnić solidny zasięg.
W ofercie niezmiennie dostępne będą dwa elektryczne warianty - eDrive20 i xDrive30. Ta pierwsza oferuje 181 KM i napęd wyłącznie na przednie koła, druga zaś 313 KM i napęd na cztery koła.
Oferta elektrycznych BMW będzie rosła
W drodze jest cały przekrój nowości, także elektrycznych. Kluczowe są tutaj modele z rodziny Neue Klasse - czyli nowe iX3 (nie spokrewnione ze spalinowym X3) i odpowiednik Serii 3, czyli i3. BMW X5 także zyska elektryczny wariant iX5.
Pod znakiem zapytania stoi natomiast przyszłość Serii 1. Kompaktowe BMW sprzedaje się doskonale, ale póki co nie widać go w planach marki na kolejne dekady. Być może Niemcy porzucą ten segment w momencie, w którym postawią na większe auta - wtedy X1 będzie najmniejszym modelem w rodzinie, a oferta samochodów innych niż SUV-y znowu zacznie się od BMW Serii 3 i modelu i3.