Cześć Juke! Druga generacja szalonego Nissana zaprezentowana

Nissan Juke numer dwa wciąż wygląda efektownie, ale jest dużo bardziej dojrzałym samochodem.

Być może w to nie uwierzycie, ale od premiery Nissana Juke'a minęło już dziesięć lat. I choć szybko został nazwany przez niektórych "następcą Multipli", to jednocześnie zyskał ogromną popularność oraz rzeszę fanów na całym świecie. I nie ma się czemu dziwić - połączono tutaj sprawdzone rozwiązania z niebanalną aparycją, która jak widać stała się atutem tego pojazdu. Dlatego też Nissan zdecydował się zostawić to co dobre, ubierając to tylko w nowszą, świeższą formę.

Nissan Juke - po prostu efektowny

Nowy Nissan Juke został opracowany w myśl zasady "nie psuć dobrego". Japończycy oparli ten model na nowej platformie CMF-B, z której korzysta między innymi nowe Clio. Pozwoliło to na zwiększenie wymiarów oraz wygospodarowanie znacznie większego i przestronniejszego wnętrza przy jednoczesnym zmniejszeniu masy o 23 kilogramy. Nissan Juke mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Dzięki zwiększonej długości i obniżonej linii dachu uzyskano znacznie lepsze proporcje nadwozia. Front zachował linię poprzednika, aczkolwiek wystające "żabie" oczy zastąpiły tutaj wąskie ledowe paski, przypominające nieco aktualnego Qashqaia. Okrągłe lampy na szczęście pozostały na swoim miejscu. Tył z kolei jest już dużo bardziej konwencjonalny i klasyczny, dzięki czemu lepiej koresponduje z całą bryłą Juke'a

Całkowicie zmieniono także koncepcję wnętrza. Wysunięty na szczyt deski 8-calowy ekran systemu multimedialnego komponuje się z trzema okrągłymi nawiewami, pod którymi ulokowano panel klimatyzacji. W zestawie zegarów zrezygnowano z charakterystycznych tub, zastępując je klasycznymi wskaźnikami z dużym ekranem komputera pokładowego. Nissan chwali się, że Juke ma znacznie większe i przestronniejsze wnętrze oraz pojemniejszy kufer o pojemności 422 litrów. Kokpit został wykończony lepszymi jakościowo materiałami. W zależności od konfiguracji można zdecydować się na różne zestawienia kolorystyczne, w tym z odważnymi odcieniami i ciekawymi tkaninami: skórą i alcantarą.

Nissan Juke - 1.0 DIG-T na start

Pod maską Nissana Juke początkowo będzie oferowany tylko jeden silnik - 1.0 DIG-T o mocy 117 KM. Japończycy twierdzą, że będzie on w zupełności wystarczający dla tego auta, czyli na mocniejszy wariant będziemy musieli nieco poczekać. Standardowo zostanie spięty z 6-biegową manualną przekładnią, zaś opcją będzie 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa EDC. Zdecydowanie lepiej ma prezentować się prowadzenie oraz zachowanie auta w zakrętach. W wyposażeniu z kolei znajdą się takie elementy jak ProPilot, czyli system półautonomicznej jazdy oraz komplet systemów bezpieczeństwa.

Pierwsze auta trafią do klientów pod koniec listopada. Produkcja, przynajmniej na tę chwilę, będzie odbywała się w Wielkiej Brytanii.