Dacia Bigster jest gotowa pozamiatać na rynku. Rozmiar maxi robi robotę
Jest duża i praktyczna - i to się liczy. Dacia Bigster wjeżdża na rynek i oferuje najlepsze cechy Dustera w większym wydaniu.
- Dacia Bigster uzupełni ofertę marki
- Jest to większe wydanie Dustera
- Pod maską debiutuje nowy napęd hybrydowy
Dacia Bigster wreszcie wjeżdża na rynek - i jest gotowa na nim namieszać. Postawiono tutaj na sprawdzony przepis - nowy Duster zyskał dodatkowe 25 centymetrów długości, co przekłada się na większą ilość miejsca w środku i na ogromny bagażnik. Do tego pod maską znajdziemy nowe jednostki napędowe, w tym ciekawą hybrydę.
Dacia Bigster 2025 - wymiary i dane techniczne
Nowa Dacia mierzy 4,57 metra długości, 1,81 metra szerokości i 1,71 metra wysokości. Rozstaw osi ma 2,7 metra długości. To pozwoliło na wygospodarowanie większej ilości miejsca na tylnej kanapie, a także na uzyskanie ogromnego bagażnika. Dacia Bigster oferuje od 667 litrów przestrzeni ładunkowej, którą można powiększyć składając tylną kanapę. Ułatwia to system Easy Fold - dźwignie w bagażniku automatycznie zwalniają blokadę oparcia.
Pod maską znajdziemy ciekawe silniki. Ofertę otwiera jednostka 1.2 TCe o mocy 130 KM (z miękką hybrydą). To też jedyna wersja z napędem 4x4.
Półkę wyżej jest bardzo ciekawy wariant - 1.2 TCe MHEV z instalacją LPG. Tu dostajemy 140 KM. Zbiornik paliwa ma 50 litrów, butla - 49 litrów. Łącznie mamy więc 99 litrów paliwa i zasięg przekraczający 1400 km.
Poza tym w ofercie pozostaje hybryda oferująca 140 KM (z silnikiem 1.6). Nowością jest zaś 155-konna hybryda, całkowicie nowa konstrukcja. Łączy silnik 1.8 o mocy 107 KM, baterię 1,4 kWh i specyficzną skrzynię znaną z Renault - 4 biegi dla silnika spalinowego i 2 dla elektrycznego.
Nowa jednostka będzie dynamiczniejsza, zapewnia większy uciąg i niższą emisję spalin o około 6%.
Poza tym Dacia Bigster 2025 ma wszystkie cechy Dustera
Stylistyka jest niemal identyczna, podobnie jak i wnętrze, które przeniesiono bez większych zmian. Podobnie wygląda też gama wersji wyposażenia. Ofertę otwiera wariant Essential, dalej mamy wariant Expression, Extreme i Journey.
Ceny nie są jeszcze znane, ale mamy je poznać w najbliższych tygodniach. Nieoficjalnie mówi się o kwocie na poziomie 100 000 zł za bazowy wariant i 130 000 zł za najtańszą hybrydę. Flagowa wersja będzie więc droga, ale z drugiej strony mówimy tutaj o naprawdę dużym i ciekawym aucie, które z instalacją LPG może podbić rynek.