Nowa Dacia Duster Essential na nowo definiuje słowo "bazowy". Radia tu nie znajdziesz

Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda nowe wydanie tego modelu w absolutnie gołej bazowej wersji, to spieszymy z odpowiedzią - jest idealne. Tak prezentuje się Dacia Duster Essential 2024.

Oto crème de la crème bazowej motoryzacji, europejski król kultu "base models only". Przed Wami samochód, który w 2024 roku wyjeżdża z salonu nawet bez wbudowanego radia, na czarnym stalaku i z absolutnie bazowym wyposażeniem. I niech Was nie zmyli fakt, że jest to "budżetowa" wersja - cały czas mówimy o świetnej maszynie. Oto nowa Dacia Duster Essential 2024, czyli podstawowe wydanie nowej generacji tego modelu.

W kolejnych krajach pojawiają się cenniki Dustera, a wraz z nimi zdjęcia różnych wersji. Teraz wreszcie możemy spojrzeć na sam dół oferty, ciesząc oczy perfekcyjnym golasem.

Bazowa Dacia Duster Essential jest idealna.

Francusko-rumuńska firma pochwaliła się zdjęciami wszystkich wariantów tego modelu. Oczywiście są to jeszcze cyfrowo generowane grafiki z konfiguratora. Na faktyczne fotografie produkcyjnych tanich egzemplarzy trzeba chwilę poczekać. Ale warto, zdecydowanie.

Dacia Duster Essential 2024

Wiemy, że Dacia Duster budzi wiele emocji, ale jednego jej nie można odmówić - w swojej roli sprawdza się doskonale. Ten samochód trafił w przysłowiową dziesiątkę, łącząc ciekawy wygląd, praktyczność i uniwersalność na różnych nawierzchniach. Nikogo nie powinno więc dziwić to, że Dustera pokochały firmy budowlane, inżynierowie, geodeci i przedsiębiorcy. Polubiły go też osoby, które szukały taniego i rozsądnego samochodu "dla aktywnych".

A taki bazowy wariant jest idealny w momencie, w którym zamierzamy często pojawiać się poza utwardzonymi szlakami. Kół nie będzie szkoda, tani biały bazowy lakier zniesie wszystko, a plastikowe wnętrze łatwo się wysprząta.

Poza tym ta "bieda" w kabinie wcale nie jest taka zła. Mamy tutaj głośniki, a smartfon staje się centrum multimedialnym, serwującym muzykę i dostęp do radia. Dla wielu osób może to być wbrew pozorom wystarczające rozwiązanie.

Pod maską nowego Dustera znajdziemy szerszy przekrój silników. Ofertę otwiera jednostka 1.0 ECO-G o mocy 100 KM, a ponad nią jest też wariant TCe 130 KM, TCe 130 KM 4x4 i hybryda o mocy 140 KM. Trzeba jednak zaznaczyć, że bazowa wersja Essential występuje tylko z silnikiem 1.0 ECO-G i z zasilaniem LPG. Cena takiego samochodu w Niemczech wynosi wyjściowo 19 600 euro (nieco ponad 84 000 złotych). Polski cennik Dustera poznamy pod koniec tego miesiąca.