Znowu porozbijali samochody. Większość zdała na piątkę, Dacia i Suzuki zyskują "tylko" trzy gwiazdki
EuroNCAP znowu porozbijało samochody. Tym razem sprawdzono ważne nowości - na celownik tej organizacji trafiła między innymi nowa Dacia Duster. Poza tym sprawdzono premierowe modele Skody, Mercedesa Klasy E, Volkswagena Passata i Suzuki Swift.
- EuroNCAP "rozbiło" wiele rynkowych nowości
- Wśród testowanych samochodów pojawiła się Dacia Duster, Skoda Superb i Mercedes Klasy E
- Tylko dwa z sześciu samochodów dostały mniej niż 5 gwiazdek
EuroNCAP regularnie sprawdza rynkowe nowości. Tym razem w ich ręce wpadły ciekawe i ważne modele. Mowa tutaj o dwóch nowych Skodach (Superb i Kodiaq), Mercedesie Klasy E, Volkswagenie Passacie i Suzuki Swift. Na tej liście pojawiła się także pożądana przez wiele osób Dacia Duster.
Kto wypadł najlepiej, a kto ma coś do poprawy? Zobaczcie sami.
Skoda, Volkswagen i Mercedes zgarniają po pięć gwiazdek
Volkswagen Passat i Skoda Superb osiągnęły wynik na poziomie 93% w zakresie ochrony dorosłych i 87% w zakresie ochrony dzieci. Ochrona pieszych osiągnęła wynik 82%, a systemy asystujące zyskały ocenę wynoszącą 80%. Identyczne wyniki nie są tutaj przypadkiem - mówimy w końcu o konstrukcji, która tak naprawdę różni się jedynie wyglądem.
Skoda Kodiaq w pierwszej kategorii dostała 89%, zaś w pozostałych odpowiednio 83, 82 i 78%. Mercedes Klasy E zgarnął 92% w ocenie dorosłych, 90% za ochronę dzieci (najlepszy wynik), 84% za ochronę pieszych i 87% za działanie asystentów.
Te wyniki oznaczają, że Mercedes, Skoda i Volkswagen zgarniają oficjalnie 5 gwiazdek.
Dacia Duster i Suzuki Swift dostały po 3 gwiazdki. Co tu zawiodło?
Spokojnie, to nie są niebezpieczne auta. Warto pamiętać, że bardzo duży wpływ na końcowy wynik mają właśnie systemy asystujące. A te zgarnęły tutaj niższe noty - 57% w Dusterze i 62% w Suzuki. Chodzi tutaj przede wszystkim o reakcję układu awaryjnego hamowania, oraz między innymi o działanie systemu utrzymywania pasa ruchu.
Dacia zanotowała wynik na poziomie 70% w kwestii ochrony dorosłych na pokładzie, 84% w kategorii ochrony dzieci i 60% w ochronie pieszych.
Suzuki osiągnęło z kolei odpowiednio 67, 65 i 76 procent.
Tutaj warto przypomnieć, że wszystkie nowe samochody oferowane w Europie są testowane przez EuroNCAP. Słynne informacje o słabych wynikach samochodów z Chin, np. MG, też są naciągane, gdyż modele produkowane z myślą o naszym rynku są odpowiednio mocniejsze i zgarnęły 5 gwiazdek.