Dacia Duster Pickup debiutuje na rynku i kosztuje ponad 100 000 zł. Ma za to spore możliwości

Od luźnych zapowiedzi do produkcyjnego wariantu - Dacia Duster Pickup staje się rzeczywistością - całkiem praktyczną, ale drogą i nie dla każdego.

Małe pickupy zniknęły na dobre z Europy. Kiedyś można było jeszcze dorwać Fiata Stradę (uwielbianego w Brazylii), czy Dacię Logan Pickup. Najpiękniejsze to one nie były, ale oferowały naprawdę praktyczną pakę. Teraz wybierając pickupa musimy zdecydować się na jeden z dużych modeli (np. Hilux czy Ranger), ale możemy też wybrać wynalazek z Rumunii. To Dacia Duster Pickup, nowość tej marki stworzona wspólnie z firmą Romturingia.

Dacia Duster Pickup - co oferuje?

Otóż całkiem sporo. Romturingia wzięła Dustera w wersji Comfort, z dieslem pod maską i napędem na cztery koła. Następnie auto jest "cięte" na wysokości słupka B, a tylną część zastępuje pojemna paka. Ta ma 1000 litrów pojemności i 1,65 metra długości. Ładowność wynosi 500 kilogramów, co jest wystarczającym wynikiem w tak małym samochodzie. Dostęp do strefy ładunkowej możliwy jest dzięki otwieranej klapie, zbudowanej na bazie pokrywy ze standardowego Dustera. Została ona zawieszona na dwóch zawiasach i jest odpowiednio wzmocniona.

Standardowe wyposażenie zaskakuje. Bazująca na wersji Comfort konstrukcja ma klimatyzację, radio z Bluetoothem, hill holder, system kontroli zjazdu ze wzniesień oraz komplet systemów bezpieczeństwa. Jedyny dostępny lakier to klasyczna biel - praktyczna i najtańsza.

Dacia Duster Pickup nie będzie jednak dla każdego

Póki co ta Dacia oferowana jest wyłącznie w Rumunii. Cena nie jest niska - to 22 546 euro, czyli ponad 102 000 zł. Istnieje jednak szansa, że model ten trafi na eksport, o ile pojawi się odpowiednie zamówienie. Taki Duster Pickup może doskonale sprawdzić się w firmach budowlanych, u inżynierów czy geodetów, którzy muszą pracować w trudniejszym terenie i potrzebują odpowiedniej przestrzeni ładunkowej na "brudne" rzeczy.