Dacia Jogger 2026 najwięcej sensu ma z LPG. Hybryda też nie rozczarowuje
Dacia Jogger 2026 nie tylko lepiej wygląda, ale ma też ciekawe silniki pod maską. Wersja z LPG i automatem to strzał w dziesiątkę.
Wraz z nowym Sandero na rynek wjeżdża też Dacia Jogger 2026. Zmiany są tutaj bardzo podobne, a nowości pod maską ucieszą wiele osób. Sprawdziliśmy co nowego pojawiło się w tym samochodzie.
Dacia Jogger 2026 jest dojrzalsza. Wygląda naprawdę dobrze
Z zewnątrz Jogger po liftingu prezentuje się nowocześniej. Znajdziemy tutaj nową sygnaturę świetlną w kształcie odwróconego „T” oraz przeprojektowany grill inspirowany najnowszym Dusterem. Te drobne zmiany wyraźnie odmłodziły wizualnie ten samochód.
Dodatkowo, tylne lampy LED typu „pixel” optycznie połączono z szybą, co nadaje całości bardziej spójny charakter. Ponadto pojawiły się nowe osłony nadkoli i płyty ochronne wykonane z materiału Starkle. Zawiera on 20% tworzyw z recyklingu, co podkreśla ekologiczne ambicje marki.
Nowością w palecie barw jest lakier Sandstone, a ofertę uzupełniają nowe wzory kołpaków i felg. Co więcej, od wersji Expression standardem stała się antena typu „płetwa rekina”, co z kolei poprawia wygląd auta i jego aerodynamikę.
We wnętrzu Joggera również zaszły istotne zmiany, gdyż producent postawił na lepsze materiały i większy komfort. Na pokładzie znajdziemy nowe tapicerki w ciekawszych kolorach. Oprócz tego, kierownica została przeprojektowana, a w wersjach z automatem pojawił się nowy selektor E-Shifter, który zastąpił tradycyjną dźwignię zmiany biegów.
Jogger ma znacznie lepsze multimedia
Aby sprostać oczekiwaniom klientów, Dacia zmodernizowała również systemy multimedialne. Centralny ekran ma teraz 10,1 cala i oferuje rozdzielczość HD oraz bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.
Co istotne, system Media Display jest teraz standardem w wersjach Expression, Extreme i Journey. Bardziej rozbudowany Media Nav Live oferowany jest seryjnie w Journey. Dostaniemy go opcjonalnie w dwóch niższych odmianach.
System Media Nav Live zapewnia dostęp do nawigacji online z ośmioletnimi aktualizacjami map oraz oferuje system audio Arkamys 3D z sześcioma głośnikami. Z kolei przed oczami kierowcy znalazł się 7-calowy zestaw wskaźników z nową, bardziej czytelną grafiką.
Praktyczność jest tutaj na pierwszym miejscu
Dacia Jogger pozostaje jednym z najbardziej funkcjonalnych modeli w gamie Dacii, ponieważ wciąż oferuje do siedmiu miejsc i liczne rozwiązania ułatwiające codzienne użytkowanie.
Producent dodał cztery fabryczne punkty mocowania YouClip: na desce rozdzielczej, z tyłu konsoli środkowej, na wewnętrznej stronie klapy bagażnika oraz w boczku kufra. Dzięki temu można korzystać z nowych akcesoriów, takich jak etui na okulary czy torba na zakupy, montowanych bez użycia narzędzi.
Napędy i osiągi
Największe zmiany objęły ofertę napędową. Zamiast dotychczasowego flagowego wariantu Hybrid 140 pojawiła się nowa wersja Hybrid 155. Połączono tutaj silnik benzynowy 1.8 z dwoma jednostkami elektrycznymi. Ten zestaw generuje łącznie 155 KM i 170 Nm momentu obrotowego, a dzięki nowemu oprogramowaniu oraz baterii o pojemności 1,4 kWh zużycie paliwa i emisja CO2 mają spaść o około 10%.
Co więcej, samochód zawsze rusza w trybie elektrycznym, a według deklaracji producenta nawet 80% jazdy miejskiej odbywa się bez uruchamiania silnika spalinowego.
Nowością w gamie jest także Eco-G 120. Jest to pierwszy w historii marki napęd z instalacją gazową LPG, dostępny z automatyczną skrzynią DCT. W tym wariancie zastosowano nowy silnik 1.2 turbo o mocy 120 KM, powiększony zbiornik LPG o pojemności 48,8 litra. Łączny zasięg na obydwu zbiornikach to około 1480 kilometrów. Dla fanów klasyki w ofercie pozostaje jednostka TCe 110 z manualną przekładnią.
Jest też lepsze wyposażenie
Aby zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę, Jogger otrzymał szereg nowych systemów. Wśród nich znalazły się: Multi-View Camera oferująca widok 360 stopni, elektrycznie składane lusterka, a także automatyczne światła drogowe. Dodatkowo, system awaryjnego hamowania AEB rozpoznaje pojazdy, pieszych, rowerzystów i motocyklistów, a nowością jest także monitorowanie zmęczenia kierowcy.


