Dacia oficjalnie zyskuje nowe logo. Ma też bardzo ambitne plany - w drodze jest kompakt

Dacia, budżetowy hit Europy, wchodzi w nadprzestrzeń z nowym logo, nowymi "kolorami flagowymi" i nowymi planami na przyszłość.

Francuzi z Renault nie przestają pompować pieniędzy w swoją budżetową markę. Rumuńska Dacia dostała teraz nowe modele, a szykuje się całkiem nowa gama, a także zmiana wizerunku marki.

Dacia, czyli futurystyczne DC

Ważnym elementem jest nowe logo. Zniknie "otwieracz do piwa", jak do niedawna nazywano emblemat wyróżniający markę z Rumunii. Zamiast tego otrzymam symetryczne "X", które jest stylizowanymi literami "D" i "C". Choć dla mnie wygląda jak pojazd kosmiczny z wczesnych gier video typu Space Invaders. Nowe logo nie tylko ma być nowoczesne i proste, zgodnie z nowym hasłem zakładającym skupienie się na "kluczowych sprawach", ale nawiązywać do modeli typu SUV. Za tym idzie ciąg dalszy identyfikacji wizualnej. Logo jest w kolorze szarozielonym Khaki-Green, wskazującym na związek z ziemią i przyrodą. Pozostałymi kolorami Dacii będą ciemne Khaki, piaskowy i Terracotta, czyli "barwy ziemi". Poza tym pojawią się na pewno odcienie pomarańczu i zieleni.

Dacia

Już teraz nowe logo powinno pojawiać się na stronach internetowych, w reklamach i na broszurach. Od najbliższego miesiąca Dacia zacznie też zmieniać wystrój w swojej sieci dealerskiej. Proces zmian powinien zakończyć się w połowie przyszłego roku. Wtedy też logo pojawi się na samochodach.

Prawdopodobnie pierwszym samochodem, który otrzyma nowe logo, będzie Duster po liftingu, albo planowany SUV w segmencie C - oparty na zaprezentowanym w styczniu koncepcie Bigster. Ten prototyp zresztą nosił już nowe logo podczas prezentacji.

Przy okazji zmian w identyfikacji wizualnej, Dacia przedstawiła plany na najbliższe lata. Poza Dusterem i Bigsterem jest szansa, że pojawi się również samochód kompaktowy. To duża zmiana, zwłaszcza że marka wciąż zamierza trzymać się swojej filozofii "dużo prostego samochodu za niewielką cenę".

Renault planuje przenieść Megane (przepraszam: MeganE) w zupełną elektrykę. Może więc nowa kompaktowa Dacia zajmie miejsce taniego, spalinowego/hybrydowego samochodu kompaktowego, wykorzystując np. technologię obecnie stosowaną przez Renault.

Przy okazji zmian w Dacii, przedstawiono nowe plany dla Łady. Ta rosyjska marka należąca do koncernu będzie mocno zunifikowana z Dacią. Spodziewajcie się więc sporej ilości "inżynierii emblematowej".