LPG jest nowym królem. Dacia szykuje mocniejsze silniki na gaz

Więcej mocy na LPG - takie wieści ucieszą wiele osób. Dacia stawia na gaz i szykuje nowe silniki, które będą wspierane układem miękkiej hybrydy.

Gdy wiele firm stawia na klasyczne hybrydy, Dacia wybiera alternatywne podejście. Ta marka znalazła swoją niszę, a jest nią zasilanie LPG. Znany wszystkim gaz stał się hitem w ofercie tej marki, a na taki wariant zasilania decyduje się większość klientów. Niebawem zyskają znacznie szerszy wybór, gdyż oferta silników korzystających z tego paliwa będzie jeszcze większa.

Dacia stawia na LPG z dwóch powodów. Obok oszczędności jest to też ekologia

Badania pokazują, że spalanie gazu (propanu-butanu) sprawia, że z rury wydechowej wydobywa się nieco mniej szkodliwych substancji. Dacia i Renault widzą w tym duży potencjał i stawiają właśnie na takie zasilanie w swoich samochodach. O ile w przypadku tej drugiej marki mowa tutaj głównie o małych modelach, o tyle Dacia będzie oferowała LPG w zasadzie w każdym samochodzie.

Nowe silniki są tym, czego brakuje w ofercie. Obecnie gama ECO-G opiera się na jednej jednostce, 1.0 o mocy 100 KM. To nie jest zła konstrukcja, ale w SUV-ie mocy nieco brakuje.

Dacia Bigster LPG

Pod koniec przyszłego roku gamę mają uzupełnić wersje 1.2 ECO-G, które dodatkowo połączą się tutaj z układem miękkiej hybrydy

W grę wchodzą aż cztery warianty tego silnika. W zależności od mocy będą spięte z manualną lub automatyczną skrzynią biegów (EDC), a moc trafi na przednie lub wszystkie cztery koła.

  • 1.2 ECO-G 120 KM EDC z napędem na przód
  • 1.2 ECO-G 150 KM MHEV EDC 4x4
  • 1.2 ECO-G 140 KM MHEV EDC z napędem na przód
  • 1.2 ECO-G 120 KM Manual z napędem na przód

Te silniki to doskonała informacja dla osób, które czekają na Bigstera. Większy brat Dustera z pewnością będzie potrzebował większej mocy. Tutaj 150 KM sprawdzi się doskonale i zapewni osiągi, które powinny wystarczyć nawet przy komplecie pasażerów na pokładzie.

Jednocześnie Dacia całkowicie rezygnuje z diesli

Rolę silników wysokoprężnych przejmie właśnie wariant LPG. Trzeba przyznać, że nie jest to zła zmiana, gdyż diesle nie cieszyły się aż tak dużą popularnością.

Teraz kluczem do sukcesu jest jedynie dobra cena gazu. A tutaj może pojawić się problem, gdyż jego ceny cały czas mocno się wahają, a w sezonie grzewczym mogą pojawić się problemy z dostawami.

Źródło: Motor.es