Dacia nie zamierza rezygnować z LPG, nawet przy EURO 7. To odwaga, czy szaleństwo?

Ta marka na dobre związała się z gazem i nie zamierza z niego rezygnować w najbliższych latach. Dacia widzi w LPG ogromny potencjał i zamierza go wykorzystać - nawet w obliczu normy EURO 7.

Elektryfikacja nie ominie tej marki, ale wcale nie jest czymś, co ma przynieść oszczędności. Dacia dużo większy potencjał widzi w LPG, które jest dla niej kluczowym paliwem. Już 34% samochodów tej marki wyjeżdża fabrycznie z instalacją, a liczba ta rośnie w ekspresowym tempie.

Ta popularność nie jest przypadkowa. Dacia trafiła w dziesiątkę, gdyż łączy trzy elementy, które obecnie są na wagę złota.

Dacia z LPG łączy dostępność samochodów, dobre ceny i niskie koszty utrzymania. Do tego dostajemy też solidne wyposażenie

Obecnie krajami, w których gaz w Daciach jest najczęściej wybierany, jest Polska, Turcja i Włochy. To jednak dopiero zalążek, gdyż popularność wersji LPG rośnie między innymi we Francji i w Niemczech.

Dacia Sandero LPG

Tutaj można zauważyć pewien prosty trend - nowe auta są coraz droższe i mniej dostępne. Tymczasem Dacia nie ma problemów z dostawami samochodów, a do tego są one tanie i oszczędne.

Przedstawiciele marki uważają też, że LPG może być ekologicznym wyborem. Według ich obliczeń strategia ECO-SMART oznacza nie tylko niskie koszty eksploatacji auta przez użytkowników, ale przede wszystkim niższą emisję dwutlenku węgla.

Ta spada o około 10% przy jeździe na LPG. Dalszy rozwój zasilania gazem będzie więc furtką do tego, aby przy normie EURO 7 dalej stosować to rozwiązanie. Oczywiście do gry wejdzie zapewne elektryfikacja, choć trudno powiedzieć w jakim stopniu.

Nie zdziwi nas stosowanie strategii znanej z taksówek Toyoty, czyli połączenia hybrydy i gazu. To byłaby gwarancja niskiego zużycia paliwa i mocno ograniczonej emisji CO2.

Od 2009 roku Dacia sprzedała 625 000 samochodów z LPG

Dużym plusem jest fakt, że instalacja jest zintegrowana z samochodem. W nowych modelach mamy już estetyczny przełącznik pomiędzy paliwami, a komputer pokładowy pokazuje precyzyjne dane zużycia gazu.

Dacia Duster 1.0 LPG TCe

Wisienką na torcie jest też gwarancja, która trwa trzy lata i jest ograniczona przebiegiem 100 000 kilometrów. To jeden z argumentów, który zachęca szereg osób do wyboru Dacii.

Najbliższe lata i nowe modele pokażą dalszy kierunek rozwoju marki. Przez co najmniej siedem lat LPG będzie tutaj niezmiennie królowało. Co nastąpi później? To pokaże czas, ale elektryfikacja będzie wprowadzana dopiero w momencie, kiedy stanie się obowiązkowa i miejmy nadzieje przystępna cenowo.