Nadjeżdża Super Dacia. Połączy hybrydę, napęd 4x4 i LPG. Kolejki będą ogromne

Nadchodzi Dacia, która będzie prawdziwym gamechangerem. Niebawem pod maską samochodów tej marki pojawi się hybryda z LPG i z napędem na cztery koła. To może być coś, co przyciągnie do salonów tej marki nowych klientów.

Hybrydy są na fali wznoszącej. Coraz więcej osób świadomie chce taki napęd w swoim samochodzie, widząc w nim kombinację dobrej dynamiki i oszczędności. Kolejne marki stawiają więc na silniki hybrydowe, łącząc tym samym niższą emisję z rozsądnym zużyciem paliwa. Jak jednak dobrze wiemy, a dowodem na to są taksówkarze, hybrydy można jeszcze doposażyć w instalację LPG. Potencjał w takim tercecie widzi Dacia, która niebawem pokaże napęd, który może zmienić zasady gry.

Mowa tutaj oczywiście o nowym wariancie hybrydowym, korzystającym z silnika 1.8. Oferuje on 155 KM i jest obecnie najmocniejszym silnikiem w gamie marki, dostępnym na tę chwilę tylko w Bigsterze. Na rynek ma trafić jeszcze lepsza wersja tego silnika - i to będzie gamechanger.

Dacia z hybrydą, 4x4 i LPG jednocześnie, czyli ideał dla wielu osób

Denis Le Vot, szef Dacii, już od dłuższego czasu wspominał o możliwości połączenia LPG z hybrydą. Rumuńsko-francuska marka twierdzi, że to jest to, czego poszukuje wiele osób. Mamy tutaj nie tylko dobrą dynamikę, ale przede wszystkim możliwość tańszej jazdy na gazie.

Dowodem na słuszność tego stwierdzenia jest sprzedaż Dacii z LPG. Coraz większa liczba samochodów tej marki sprzedaje się właśnie z takim zasilaniem - zarówno w Polsce, jak i w wielu innych europejskich krajach. Gaz zyskuje na popularności we Włoszech, we Francji i w Niemczech.

Przepisem na sukces tej marki ma być Dacia, która wykorzysta silnik hybrydowy z LPG, a do tego będzie wyposażona w napęd na cztery koła. Nie będzie to jednak klasyczne 4x4 z fizycznym połączeniem pomiędzy osiami - możemy spodziewać się raczej elektrycznej jednostki przy tylnych kołach. Nie zmienia to jednak faktu, że taki zestaw zapewni zarówno lepszą trakcję, jak i bardzo niskie koszty eksploatacji.

Dacia LPG Hybryda 4x4

Modelami, które zyskają nową hybrydę z LPG będzie Dacia Duster i Bigster. W przyszłości do oferty dołączy też trzeci model, kompaktowy hatchback (lub crossover), który również zyska ten silnik. Tam jednak zobaczymy go w wydaniu przednionapędowym.

To będzie strzał w dziesiątkę

Jak pokazują jednostki Toyoty, połączenie gazu i hybrydy działa doskonale. Jednostki spalinowe, które stosuje się w takich konstrukcjach, są z reguły bardzo proste, mają często standardowy wtrysk pośredni (ale akurat Dacia ma bezpośredni) i pracują w cyklu Atkinsona. To tworzy idealne warunki do wykorzystania LPG, a to przekłada się na kolejne złotówki pozostające w portfelu.