Dacia świętuje 10 lat obecności w zachodniej Europie

W 2005 roku nikt zapewne nie spodziewałby się, że dowodzona przez Renault Dacia odniesie ogromny sukces. Z okazji 10 lat obecności w zachodniej Europie producent ten przygotował specjalną limitowaną edycję dostępną w każdym modelu.

Droga, którą przeszła Dacia od pierwszego Logana do aktualnych modeli, nie była usłana różami. Ciągłe poprawki oraz dopasowywanie nowych produktów do potrzeb rynku zaowocowało jednak szybkim zdobyciem dużej popularności wśród klientów oczekujących prostego, stosunkowo taniego i dobrze wyposażonego nowego auta.

Czym wyróżniają się limitowane Dacie? Nadwozie wykończono niebieskim lakierem, nawiązującym do koloru, z którym marka ta mocno się identyfikuje. Dodatkowo czarne felgi aluminiowe oraz ciemne obudowy lusterek dodają odrobinę charakteru do spokojnej stylistyki francusko-rumuńskich samochodów. Niebieskie akcenty znajdziemy również we wnętrzu w postaci wstawek w tapicerce oraz elementów na desce rozdzielczej.

Dacia nie poskąpiła również bogatego wyposażenia. Na pokładzie znajdziemy m.in.: klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, skórzaną kierownicę oraz odświeżony system MEDIA NAV Evolution. Dzięki obsłudze Bluetooth oraz USB bez problemu możemy sparować z nim telefon komórkowy. Połączenie ze smartfonem umożliwia pobieranie specjalnych aplikacji, odtwarzanie muzyki z sieci oraz dostęp do portali społecznościowych. Nowy MEDIA NAV otrzymał również system TMC ostrzegający o utrudnieniach na drodze (sprzężony z fabryczną nawigacją).

Limitowaną edycję można dowolnie konfigurować ze wszystkimi silnikami oraz rodzajami napędu (co tyczy się Dustera) dostępnymi w Daciach. Każdy egzemplarz objęty będzie 3-letnią gwarancją ograniczoną do 100 tysięcy kilometrów przebiegu. Oficjalny debiut nastąpi podczas salonu samochodowego w Genewie.