Debiutują hybrydowe Mercedesy A 250e i B 250e. Co oferują?
Gama Mercedesa klasy A i B sukcesywnie się rozrasta. Najpierw poznaliśmy oferty Mercedes-AMG, teraz dostajemy hybrydy Plug-in. Co to oznacza w tym przypadku?
Pierwsza hybryda Mercedesa w tym segmencie - klasa B bierze na cel BMW 225e Active Tourer.
Zarówno w przypadku A 250e, jak i B 250e, mamy do czynienia z tym samym układem napędowym. Pod maską znajdziemy doładowany silnik 1.3, znany z modelu np. A/B 200. Dysponuje on 160 KM i 250 Nm. Do tego silnik elektryczny o mocy 102 KM i momencie 300 Nm. Moc systemowa wynosi 218 KM, a moment obrotowy 450 Nm (a więc minimalnie mniej mocy niż benzynowe A 250). Silnik elektryczny czerpie moc z baterii o pojemności 15,6 kWh, umiejscowionej za tylnymi siedzeniami. Ma ona pozwalać na przejechanie ok. 60 - 69 km w trybie elektrycznym na jednym ładowaniu (klasa A), lub 56 - 67 km w przypadku klasy B. Podpięty do ładowarki 7,4 kW Mercedes (a więc ładowanie takie jak np. miejskie słupki w Warszawie) powinien od 10 do 100 % naładować się w 1:45 godziny, a do 80% w ciągu 25 minut.
Jeśli chodzi o osiągi - nie jest źle. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 140 km/h, a w hybrydowym - 235 lub 240 km/h (odpowiednio hatchback i sedan). Sprint A 250e do 100 km/h ma wynieść dla hb i sedana odpowiednio 6,6 i 6,7 sekundy. Klasa B osiąga "setkę" w 6,8 sekundy i również rozpędza się do 235 km/h.
W Niemczech już można zamawiać hybrydy Mercedesa. Ceny startują od 36 943,55 Euro za hatchbacka, 37 300,55 za sedana i 37 663,50 Euro za B 250e.