Do gamy Renault Megane GT dołącza 165-konny diesel

Francuski producent umila oczekiwanie na prawdziwego kompaktowego sportowca spod znaku R.S. rozszerzeniem palety silnikowej Megane GT. Salony Renault powinni odwiedzieć wszyscy poszukujący oszczędnego auta kompaktowego o sportowych aspiracjach.

Klienci poszukujący auta kompaktowego z mocnym dieslem pod maską, mogą nareszcie rozważyć zakup Renault. Do tej pory decydując się na Megane GT, mogliśmy zamówić je tylko z 205-konną jednostką benzynową 1.6 TCe. Silnik ten jest parowany wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC i to nie zmieni się także w przypadku jednostki wysokoprężnej. Do oferty dołącza właśnie najmocniejszy diesel w palecie Megane, który będzie dostępny zarówno w hatchbacku, jak i w praktyczniejszym wariancie GrandTour.

Do gamy Renault Megane GT dołącza diesel

Pod maską 165-konnego wysokoprężnego Megane znajdziemy znaną nam m.in. z Espace'a i Talismana jednostkę 1.6 dCi. Emblemat GT zobowiązuje, więc wzmocniono ją o 5 KM względem wymienionych modeli. Kierowca będzie miał do dyspozycji 380 Nm już przy 1 750 obr./min. Renault co prawda nie opublikowało jeszcze wszystkich osiągów wysokoprężnego wariantu, ale donosi, że według normy NEDC średnie spalanie wynosi kolejno: 4,6l/100 km dla hatchbacka i 4,7l/100 km dla GrandToura. Wyniki tyleż miłe, co pewnie niemożliwe do osiągnięcia poza laboratorium. Diesle będą oferowane seryjnie z zawieszeniem opracowanym przez Renaultsport i układem czterech skrętnych kół 4Control, co powinno rozgrzać atmosferę jeszcze przed nadejściem zapowiadanego na przyszły rok Renault Megane R.S.

Do gamy Renault Megane GT dołącza diesel

Tak jak w przypadku testowanego przez nas Renault Clio 1.2 TCe Intens GT Line, klienci decydujący się na wersję Zen lub Intens będą mogli dokupić do Megane pakiet stylistyczny GT Line. W wersji Zen obejmuje on sportowy przedni zderzak z przeprojektowanymi wlotami powietrza, osłonę chłodnicy ze wzorem plastra miodu, tylny dyfuzor, rurę wydechową z chromowaną końcówką i nowe wzory obręczy aluminiowych. W Intens dochodzi do niego pakiet zmian we wnętrzu takich jak m.in. sportowa kierownica z perforowaną skórą, sportowe fotele z lepszym podparciem bocznym i zintegrowanymi zagłówkami oraz specjalna tapicerka w kolorze węgla. Renault rozpoczęło już przyjmowanie zamówień na Megane GT z jednostką wysokoprężną pod maską. U nas samochód powinien pojawić się w salonach w styczniu 2017 roku i będzie o około 9 500 zł droższy od wariantu benzynowego.