Pierwszy w historii hybrydowy Dodge jest Alfą Romeo Tonale. I co Wy na to?
Dodge ma się czym chwalić - w ofercie tej marki pojawił się pierwszy hybrydowy samochód, do tego ładowany z gniazdka. Gdzie jest haczyk? To Alfa Romeo Tonale w kowbojskim przebraniu.
Być może o tym nie wiecie, ale Alfa Romeo Tonale ma bliźniaka bez charakterystycznego "scudetto" na przedzie. Nazywa się on Dodge Hornet i jest kompaktowym SUV-em marki, który ma przyciągnąć nowych klientów do salonów. Do tego jest to też pierwsza w historii Dodge'a hybryda - i to od razu plug-in.
Żeby było ciekawiej - Dodge Hornet i Alfa Romeo Tonale są oferowane obok siebie w USA
Włoska marka chce zauważalnie podkreślić swoją obecność za oceanem. To zresztą nie jest jedyny cel Włochów, gdyż chcą oni także rozgościć się w Chinach. Skupmy się jednak na USA, gdyż tam obok siebie występuje Hornet i Tonale.
Co ciekawe w ostatniej chwili całkowicie zmodyfikowano strategię dotyczącą obydwu modeli. Przede wszystkim Alfa Romeo zrezygnowała z oferowania innych wersji poza hybrydą plug-in w Stanach Zjednoczonych. Tym samym zapowiadana wersja 2.0 Turbo, oferująca 265 KM, nie wyjechała na drogi.
Ten silnik znalazł się za to w Dodge'u Hornecie. Do dwóch oferowanych do tej pory wersji (GT i GT Plus) dołączyła teraz odmiana R/T, która jest właśnie hybrydą plug-in. To jednocześnie pierwsze tego typu auto w historii marki - w praktyce będące lekko zmodyfikowaną Alfą. Wszystko jasne?
Dodge Hornet i Alfa Romeo Tonale nieco się różnią, ale są to głównie detale
Przede wszystkim amerykański kuzyn Alfy pożegnał się ze Scudetto i z charakterystycznymi światłami LED w przednich lampach. To trochę tak, jakby emigrujący do USA Włoch zgolił zgrabne wąsy tuż po przyjeździe.
Z tyłu połączono ze sobą światła za sprawą podświetlanego logotypu Dodge'a. Amerykańskie auto ma też inne felgi, a we wnętrzu zyskało zmodyfikowaną kierownicę. W miejscu przycisku startera, który w Alfie Romeo jest na kierownicy, znalazł się przełącznik trybów jazdy.
Hornet R/T ma identyczną specyfikację jak Alfa Romeo Tonale PHEV
Oznacza to połączenie silnika 1.3 Turbo, akumulatora o pojemności 15,5 kWh i silnika elektrycznego. Łącznie dostajemy tutaj 280 KM i napęd AWD. To chyba także najmniejsza jednostka napędowa, jaka znalazła się pod maską Dodge'a w USA. Oferowany niegdyś Dart, bazujący na platformie Giulietty, miał silniki z rodziny 1.4 MultiAir.
Stellantis wiąże duże nadzieje z tym autem w USA. Zainteresowanie innymi wersjami silnikowymi jest spore. Czy hybryda plug-in powtórzy ich sukces? To pokażą najbliższe miesiące.