Dongfeng oficjalnie debiutuje w Polsce. Są trzy marki, które musisz poznać

Myśleliście, że w tym tygodniu będzie inaczej? Nic bardziej mylnego. Dongfeng to kolejny chiński koncern, który debiutuje w Polsce. Na rynek wprowadzi trzy marki, a każda z nich będzie kierowana do innej grupy odbiorców. Czego możemy się spodziewać?

Dongfeng Motor Group oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce. Podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show koncern prezentuje aż trzy swoje marki: Dongfeng, czyli najpopularniejszą i najtańszą linię produktów, luksusową MHero i premium Voyah.

Premierze towarzyszy mocne wejście. Już na starcie chiński producent pokazuje pięć modeli, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Wśród nich są MHero 917, Voyah Dream, Dongfeng Mage, Dongfeng Shine oraz Dongfeng Box.

Dongfeng w Polsce. Kto w Polsce stoi za tym koncernem?

Co ważne, za rozwój marki Dongfeng w Polsce odpowiada spółka AFG Motors. To firma związana z rodziną Fus. Współpraca z lokalnym partnerem ma zagwarantować mocne zaplecze sprzedażowe i serwisowe. Niemniej warto podkreślić, że jest to przedsięwzięcie oddzielone od Auto Fus Group.

Robert Żarkowski, prezes AFG Motors, podkreśla znaczenie tej współpracy. "Rynek od miesięcy czekał na ten moment. Dziś możemy oficjalnie powiedzieć: witamy" - mówi. I dodaje, że oferta jest dopasowana do różnych potrzeb klientów. Znajdują się w niej SUV-y, samochody miejskie, auta elektryczne, hybrydy i klasyczne spalinówki.

Pierwszy salon i serwis Dongfenga otworzy się wkrótce w Warszawie. W planach są kolejne punkty, także w mniejszych miastach. Do końca roku firma chce mieć kilkanaście lokalizacji w całym kraju. Celem jest pozostanie "blisko klientów", także tych z aglomeracji poniżej 60 tysięcy mieszkańców.

Dongfeng w Polsce cena opinie oferta

Dongfeng i AFG Motors stawiają nie tylko na sprzedaż i serwis. Oferują również finansowanie: leasing, kredyt oraz wynajem długoterminowy. W tym celu podpisali już umowę z BNP Paribas, a to może być mocny argument dla wielu osób, które obawiają się zakupu "chińczyka".

"Nasze produkty finansowe połączone z ofertą Dongfenga tworzą atrakcyjny pakiet dla klientów indywidualnych i flotowych" – mówi Radosław Sałek z BNP Paribas.

Wprowadzenie na rynek marek Dongfeng, Voyah i MHero ma szansę zmienić zasady gry. Polacy coraz chętniej wybierają auta z Chin. Nowa oferta, konkurencyjna cenowo i dobrze wyposażona, może jeszcze mocniej przekonać ich do chińskiej motoryzacji. "To game changer" – podsumowuje Piotr Fus, udziałowiec AFG Motors.

Dongfeng w Polsce cena opinie oferta

Nowy chiński koncern w Polsce: jaka jest jego historia?

Dongfeng Motor Group to jeden z największych producentów samochodów w Chinach. Firma powstała w 1969 roku w mieście Shiyan. Od początku miała wspierać rozwój chińskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Początkowo Dongfeng produkował głównie ciężarówki i autobusy. Pracował na potrzeby armii i sektora państwowego. Szybko jednak firma zaczęła rozwijać się także w segmencie cywilnym.

W latach 80. Dongfeng nawiązał współpracę z japońską marką Nissan. To był przełom. Dzięki temu firma zdobyła nowe technologie i know-how. Kolejne lata przyniosły dalsze sojusze – m.in. z Hondą, KIA, Peugeotem i Citroënem. To właśnie spółki joint-venture otworzyły drzwi do budowania nowocześniejszych aut. Po pierwsze - kluczowa była tutaj nauka. Po drugie - podpatrzono też pewne procesy organizacyjne, które są podstawą dobrze działającego biznesu.

W XXI wieku Dongfeng postawił na niezależność. Rozwinął własne marki. Stworzył m.in. premium Voyah i luksusowe MHero. Firma zainwestowała też w elektromobilność. Dziś produkuje auta spalinowe, hybrydy i elektryki.

Dongfeng Motor Group poprzez swoje marki jest już obecny w wielu krajach Europy, m.in. w Hiszpanii, Holandii, Szwecji, na Łotwie i Słowacji.

Dongfeng M-Hero Polska cena

W 2024 roku Dongfeng Motor Group rozpoczął proces połączenia z Changan Automobile, dzięki czemu ma powstać największy w Państwie Środka i piąty na świecie koncern motoryzacyjny.

Jakie auta zobaczymy w polskiej ofercie?

Będzie to:

  • Dongfeng Mage, SUV o długości 4650 mm, z silnikiem 1.5 Turbo o mocy 201 KM: cena brutto z VAT - 123 900 zł
  • Dongfeng Huge, SUV o długości 4710 mm, z silnikiem 1.5 Turbo o mocy 204 KM: cena brutto z VAT - 149 000 zł
  • Dongfeng M-Hero, wielki terenowy samochód z baterią 142,7 kWh, 1088 KM: cena brutto z VAT - 799 000 zł
  • Mały elektryczny model Box, z baterią 42,3 kWh i silnikiem 95 KM - cena brutto z VAT - 99 000 zł
  • Voyah Free, SUV, 489 KM, bateria 106 kWh, cena brutto z VAT 359 000 zł
  • Voyah Dream, elektryczny duży van, bateria 106 kWh, cena brutto z VAT - 440 000 zł