Donkervoort D8 GTO-JD70 - Jesteście gotowi na przeciążenia 2G?

Holenderski Donkervoort wraca. Limitowany model D8 GTO-JD70 będzie lekki, mocny i przerażająco szybki. I powstanie go tylko 70 egzemplarzy.

Donkervoort D8 GTO-JD70 został pokazany w sierpniu, ale teraz ujawniono specyfikację techniczną. Limitowany model powstanie z okazji 70-ych urodzin twórcy marki - Joopa Donkervoorta.

Donkervoort D8 GTO-JD70

D8 GTO-JD70 będzie najmocniejszym i najbardziej ekstremalnym wozem w gamie. Za napęd odpowiada 2,5-litrowa jednostka Audi, znana z modelu RS3. Pięć cylindrów i turbodoładowanie generują tutaj 421 KM i 520 Nm. Za przeniesienie mocy na tylną oś odpowiada pięciobiegowa, ciasno zestopniowana skrzynia biegów oraz nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Nowy Donkervoort będzie miał również nowy wydech, regulowane przednie i tylne stabilizatory oraz amortyzatory o trzech ustawieniach sztywności. Zmieniono także aerodynamikę oraz poprawiono nad ograniczeniem masy i zwiększeniem docisku. Samochód będący współczesną interpretacją Lotusa Seven zbudowano w 95% z włókna węglowego i waży... 700 kg. Tylna oś dociskana jest z siła 80 kg, a przednia - 50 kg. Dyfuzor z tyłu zapewne jest nie tylko do ozdoby, jak w większości samochodów.

Donkervoort D8 GTO-JD70

Zresztą nie ujawniono przyspieszenia, czy prędkości maksymalnej. Za to przeciążenia działające na kierowcę - jak najbardziej. Przy sprincie od 0 km/h - będzie to 1,02G. Przy hamowaniu - 1,65G. Na drogowych oponach przy jeździe po zakrętach może sięgać wymagającej już dobrego treningu dwukrotnej siły przyciągania ziemskiego.

Donkervoort planuje sprzedać 70 sztuk D8 GTO-JD70, każdy w cenie startującej od 163 636 Euro.