Dość niespodziewanie Toyota bZ4X stała się jednym z tańszych elektryków w Polsce. O co tutaj chodzi?
Wiecie, że Toyota bZ4X jest obecnie... jednym z tańszych dużych elektryków na polskim rynku? Kosztuje 168 900 złotych przed dopłatami, czyli w idealnym scenariuszu i przy wsparciu z programu NaszEauto można ją mieć za niecałe... 130 000 złotych. A to poziom, który zarezerwowany jest dla średnio wyposażonej Corolli.
Na rynek niebawem wjedzie odświeżona Toyota bZ4X, która poza poprawioną stylistyką ma też nowe baterie. Japończycy ewidentnie uznali, że jest to dobry moment na to, aby docisnąć nieco pedał gazu w samochodach elektrycznych i skupiają się na... dotychczasowym wcieleniu tego auta. Jest to jednak dobry pomysł, gdyż dzięki niemu na rynku pojawił się duży elektryk, który kosztuje przed dopłatami mniej niż 170 000 złotych. Czy warto na niego zwrócić uwagę?
Toyota bZ4X ma baterię o pojemności 64 kWh netto i 204 KM przy napędzie na przednie koła
Realny zasięg to nieco ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Japończycy poradzili sobie z szeregiem chorób wieku dziecięcego, a kolejne aktualizacje oprogramowania napędu ustabilizowały kwestię zużycia energii. Teoretycznie więc może to być propozycja warta uwagi.
Jej największym atutem są ceny. Każda wersja jest przeceniona o 25 000 złotych. Tym samym najtańszy model Comfort, z 204-konnym silnikiem, startuje z poziomu 168 900 złotych.
Za wersję Prestige trzeba zapłacić 189 900 złotych przed dopłatami w wersji FWD. Na 199 900 złotych wyceniono 218-konne wydanie AWD. Tutaj debiutują między innymi podgrzewane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, multimedia z ekranem 12,3 cala i lepsza tapicerka.
Ofertę zamyka model Executive, który kosztuje 206 900 złotych przed dopłatami (FWD, 204 KM) i 216 900 złotych (AWD, 218 KM). Tutaj obecne jest już kompletne wyposażenie. W standardzie znajduje się skórzana tapicerka, kamery 360 stopni, szereg systemów asystujących i wiele innych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.
Zakładając najwyższą formę dopłaty, Toyota bZ4X jest dostępna w przedziale kwot od 128 900 złotych do 176 900 złotych
Tu oczywiście liczymy dopłatę w wysokości 30 000 złotych z dodatkiem 10 000 złotych za złomowanie starego samochodu (trzeba go posiadać co najmniej 3 lata przed złomowaniem). Japońska marka stara się także skusić klientów garścią dodatków. Jest to kabel do ładowania AC o długości 7,5 m (Typ2) z pokrowcem i kabel do ładowania AC z gniazdka domowego 230 V o długości 6 m. W cenie są również nakładki progowe oraz dywaniki welurowe.
Przeceniona elektryczna Toyota będzie dostępna równolegle z modelem sprzed liftingu
Auta są dostępne niemal od ręki, z przygotowanego stocku. Tym samym ich dostępność będzie dość wysoka.
Co więcej - podobną ofertę przygotowano na Lexusa RZ sprzed liftingu. Tutaj bazowym modelem staje się wersja przednionapędowa, wyceniona na niecałe 210 000 złotych przed dopłatami. Do tego dla zachęty do końca marca Lexus oferuje leasing 100% na ten samochód.


