Elektryki? Tak, ale najpierw hybrydy. BYD widzi potrzeby rynku i chce je zaspokoić
BYD na nowo podchodzi do rynku europejskiego. Chińska marka zmienia strategię i stawia na elektryfikację w zupełnie innej formie. To może być dla nich strzał w dziesiątkę.
Chiński producent samochodów BYD zmienia strategię w Europie. Po słabym zainteresowaniu pojazdami elektrycznymi, firma koncentruje się na hybrydach plug-in - w ich nomenklaturze DM-i. W 2025 roku planuje wprowadzić dwa nowe modele PHEV na rynek niemiecki.
BYD zaliczyło lekki falstart. Czas na reset
Maria Grazia Davino, szefowa BYD na Niemcy i Europę Środkową, podkreśla potrzebę dostosowania oferty do preferencji klientów. Zauważa, że nie wszyscy są gotowi na pojazdy w pełni elektryczne. Dlatego firma wprowadza alternatywy, które mają przekonać konsumentów.
BYD obecnie oferuje w Europie tylko jeden model PHEV, czyli Seal U DM-i. Nowe modele mają poszerzyć ofertę i zwiększyć konkurencyjność firmy. W pierwszym kwartale 2025 roku BYD sprzedał w Europie ponad 37 000 pojazdów, co stanowi wzrost z 8 500 w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W Niemczech sprzedaż samochodów tej marki w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosła nieco ponad 1 200 pojazdów. To zbyt mało
Firma planuje rozszerzyć swoją sieć dealerską, aby poprawić dystrybucję i obsługę klienta. Obecnie BYD buduje krajowe spółki sprzedażowe w Europie, co ma na celu lepsze dostosowanie marketingu do lokalnych konsumentów.
BYD wprowadza również nowe modele, takie jak Dolphin Surf oraz rozszerza swoją linię premium Denza. Firma zobowiązuje się do długoterminowych inwestycji w regionie i zapowiada więcej szczegółów podczas dnia inwestora 27 maja.
W obliczu nowych ceł UE na importowane pojazdy elektryczne z Chin, ta marka koncentruje się na hybrydach, które nie podlegają tym opłatom. Firma planuje również budowę zakładów produkcyjnych w Europie, aby zminimalizować wpływ ceł i lepiej dostosować się do lokalnych rynków.
BYD zatrudnia europejskich menedżerów z doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, takich jak Alfredo Altavilla, były szef Fiat Chrysler Europe. Altavilla podkreśla, że hybrydy będą kluczowym elementem strategii marki w Europie, szczególnie w regionach, gdzie popyt na EV jest słabszy.
Obecnie hybrydy plug-in stanowią około 70% sprzedaży tego chińskiego producenta w Europie. Firma planuje dalsze inwestycje w rozwój tej technologii, aby sprostać oczekiwaniom europejskich klientów.
BYD ma prosty cel - zwiększyć swoją obecność w Europie poprzez dostosowanie oferty do lokalnych potrzeb i inwestycje w infrastrukturę sprzedaży. Chińczycy liczą na to, że hybrydy plug-in pomogą jej zdobyć większy udział w europejskim rynku motoryzacyjnym.


