Fabrycznie nowy samochód z LPG. Co możemy wybrać w sensownej cenie?

Odpowiedź brzmi: niewiele. Jeśli chcecie kupić fabrycznie nowy samochód z LPG, to Waszy wybór ogranicza się do garstki producentów. Jedna propozycja jest szczególnie interesująca.

Jeśli pamiętacie czasy, w których fabrycznie nowy samochód z LPG zamontowanym w fabryce lub w salonie był czymś powszechnym, to czas udać się na kolonoskopię. W tej chwili Wasz wybór ogranicza się do dosłownie 5 producentów, przy czym trzech obraca się w jednej rodzinie modeli.

Dobra wiadomość jest taka, że da się znaleźć samochód rozsądnie wyceniony. To duży plus. Niestety, mam też dla Was złe wieści - w grę wchodzą wyłącznie crossovery.

Jeśli ma to być nowy samochód z LPG i z "wypasem", to w grę wchodzi tak naprawdę... KGM, BAIC i Dacia

Serio - to Wasz jedyny wybór. KGM oferuje LPG w wybranych modelach, np. w Actyonie, czy w Torresie. Musicie jednak zamawiać takie samochody, gdyż u dealerów w zasadzie ich nie ma. Jedyny Actyon wyceniony jest na blisko 196 000 złotych, a więc "tanio to już było". Dużo atrakcyjniej wychodzi Torres (wersja Joy za 129 900 złotych) i Korando (Adventure za 124 900 złotych)

Za nieco mniejsze pieniądze dostaniecie BAIC-a 7 i 5 z LPG. Ten pierwszy jest duży i solidnie wyposażony, ten drugi sprzedaje się z powodzeniem od ponad roku. Ceny to odpowiednio 132 800 złotych za "Beijinga 5" i ponad 164 000 złotych za model z cyfrą 7 w nazwie.

Instalację dla BAIC-ów przygotowała firma STAG, która od lat dopasowuje swoje systemy LPG do różnych samochodów. Tym samym mamy tutaj potencjalną gwarancję świętego spokoju.

Schodząc w okolice "stówki" wpadamy w rewiry grupy Renault

W przedziale 100-120 tysięcy złotych rządzi Dacia Bigster i Duster. Moim zdaniem jest to naprawdę udany model (zwłaszcza Bigster) i dla osób, które potrzebują przestrzeni i są w stanie zgodzić się na gorsze tworzywa, będzie idealnym wyborem.

Fabrycznie nowy samochód z LPG

Mam też swojego faworyta wśród pojazdów z takim zasilaniem. Moim zdaniem najlepszy fabrycznie nowy samochód z LPG to... Renault Captur (tu przykładowe ogłoszenie). Mówimy tutaj o crossoverze z segmentu B, ale zaskakująco dojrzałym i dobrze wyposażonym. Miejsca tutaj nie brakuje, a ceny są przyjazne.

Za 100 000 złotych dostaniecie auto z naprawdę solidnym wyposażeniem (wersja Techno), w którym niczego nie brakuje. Owszem, mocy nie ma zbyt dużo (silnik oferuje 90 KM), niemniej Ci, którzy nie mają wygórowanych wymagań, powinni być zadowoleni. Captura można też dostać ze znaczkiem Mitsubishi - ASX także występuje z LPG.

Poniżej 90 000 złotych wpadamy już do przedziału Dacii. Jest tutaj także Renault Clio i Mitsubishi Colt

I tutaj też jest w czym przebierać. Trafiają się jeszcze tańsze sztuki Captura, ale najwięcej ofert ma logo Dacii. Jogger, jako budżetowa rodzinna propozycja, może być ciekawą opcją. Clio z kolei stanowi nieco ciekawszą alternatywę dla Sandero - o ile oczywiście macie odpowiednio większy budżet.

Najtańszą propozycją pozostaje oczywiście wspomniane Sandero. Tutaj za nieco ponad 60 000 złotych (około 63-64 tysiące) dostaniecie samochód z dobrym wyposażeniem. Nie jest oczywiście ideałem, ale w takim budżecie nie spodziewajcie się splendoru i luksusu.

Wybór jest skromny - ale warty uwagi

Ceny LPG pozostają niskie (obecnie to 2,61-2,7 zł). Realnie więc spore grono osób faktycznie skorzysta z obecności instalacji LPG. Jest ona szczególnie przydatna w samochodach, które należą do dość paliwożernych - takich jak KGM, czy BAIC.