Ferrari 488 Spider- Włoska supermodelka
Zaledwie kilka miesięcy temu Ferrari zaprezentowało 488 GTB - doskonałego następcę Italii. Otrzymał nowy, mniejszy silnik, ale osiągami wywraca świat do góry nogami. Problem polega na tym, że pokazano jedynie Coupe. Ferrari szybko naprawia ten błąd i oto jest - Spider, czyli coś dla miłośników jazdy na świeżym powietrzu.
Ferrari po cichu, bez rozgłosu, bez specjalnego rozgrzewania atmosfery w postaci chociażby krótkich filmików, pokazuje 488 Spider.
Włoski producent wyjaśnia, że jest to najmocniejszy samochód z centralnie umieszczonym V8 i chowanym hardtopem jaki kiedykolwiek powstał. Dodali także, że pod względem aerodynamiki nie ma lepszego samochodu z chowanym twardym dachem. Wszystko to dzięki doświadczeniu zebranemu w F1 i udanych starach w World Endurance Championship.
Zaowocowało to zastosowaniem kilku ciekawych rozwiązań, mających na celu zapewnienie optymalnego docisku, przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu powietrza. Pomaga w tym "dmuchany" tylny spojler oraz zoptymalizowane aerodynamicznie podwozie z ruchomymi elementami. Należy wspomnieć także o elektrycznie sterowanej szybie, które może ustawić się w jednej z trzech pozycji w zależności od wiatru. Pozwala to pasażerom cieszyć się z dźwięku silnika niezależnie od warunków pogodowych i drogowych. Aerodynamika nie tylko ma charakter funkcjonalny, ale również kształtuje stylistykę Ferrari. Stąd pięknie wyrzeźbiona maska, przedni zderzak z wielkimi wlotami powietrza i siatką, przetłoczenia na pokrywie silnika oraz wloty powietrza na tylnych błotnikach.
Podwozie 488 Spider wykonane jest z 11 róźnych stopów aluminium w połączeniu z innymi metalami szlachetnymi, takimi jak np. magnez. Dzięki temu wersja ta jest równie sztywna co 488 GTB z wyższą o 23 procent wydajnością. Chowany hardtop w 488 Spider znika z tyłu w dwóch zachodzących na siebie częściach i trwa to jedynie 14 sekund.
Napędza go V8 o pojemności 3,902 cm3 z dwiema turbosprężarkami, generujące 670 KM osiąganych przy 8000 obr./min. Moment obrotowy wynosi 760 Nm przy 3000 obr./min. Pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy, a do 200 km/h w 8,7s. Dzięki wprowadzeniu zaawansowanego symulatora, podobnego do tego z Formuły 1, inżynierowie mają wpływ na konstrukcję samochodu na długo przed stworzeniem pierwszego testowego egzemplarza. Pozwoliło to na perfekcyjnie ustawienie samochodu pod względem mechanicznym. Dodając do tego nowe systemy elektroniczne, jak SSC2 (Side Slip Control 2) nowy model ma o 12% lepsze przyspieszenie od 458 Spider, a jego czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu jest o 9% krótszy. Dzięki zaawansowanej konstrukcji jest też o wiele łatwiejszy w prowadzeniu nawet na najtrudniejszych trasach.
Oficjalnie zadebiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie, a do sprzedaży powinien wejść jeszcze przed końcem roku.