Ferrari Daytona SP3. Wolnossące V12, technologia z F1 i boska stylistyka

Daytona powraca do gamy marki z Maranello - jako Ferrari Daytona SP3, unikalne limitowane auto wykorzystujące wolnossące V12 i rozwiązania z F1.

Ferrari może i ma lepsze oraz gorsze momenty w Formule 1, ale za to tworzy coraz ciekawsze samochody drogowe. Do gamy Icona dołącza teraz Ferrari Daytona SP3, czyli unikalny supersamochód, który łączy wolnossące V12 i technologię z F1. Do tego wszystko opakowano tutaj w niezwykle efektowną stylistykę, która w niczym nie przypomina innych modeli tej marki.

2022 Ferrari Daytona SP3 - to nie jest LaFerrari w przebraniu

Choć auto wizualnie nawiązuje nieco do LaFerrari Aperta, to jednak ma z nim wspólny tylko jeden element - monokok z włókna węglowego. Jako jego serce wytypowano wolnossącą jednostkę F140HC, czyli V12-kę oferującą tutaj 840 KM i 697 Nm momentu obrotowego. Pełna moc rozwijana jest przy 9250 obrotach na minutę, a cały moment obrotowy zyskujemy przy 7250 obrotach na minutę. Odcinkę ustawiono na 9500 obrotach, tym samym magiczna granica 10 000 obrotów jest już na wyciągnięcie ręki. W aucie nie zastosowano zaś układu hybrydowego, takiego jak w LaFerrari, czy w SF 90.

Cała moc trafia na tylne koła za pośrednictwem specjalnej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. W jej konstrukcji zastosowano szereg rozwiązań wyciągniętych z F1. Tylny dyferencjał zawiera też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu o iście wyczynowych nastawach.

Przyspieszenie do setki ma zajmować 2,85 sekundy, zaś 200 km/h pojawi się w 7,4 sekundy od startu. Prędkość maksymalna? 340 km/h.

Ferrari Daytona SP3

W opanowaniu auta podczas bardzo szybkiej jazdy pomagają specjalne systemy, takie jak Side Slip Angle Control 6.1 i Ferrari Dynamic Enhancer. Lekkie felgi obuto z kolei w opony Pirelli P Zero Corsa, które opracowano z myślą o tym modelu.

Ferrari Daytona SP3 nawiązuje wizualnie do kultowych wyścigowych modeli z przeszłości

Styliści marki pod okiem Flavio Manzoniego stworzyli prawdziwe dzieło sztuki na czterech kołach. Inspirowano się tutaj takimi modelami jak Ferrari P3/4, P330, 412P i 512S.

Zgrabny i lekki wizualnie front ma w sobie dużo z wyścigowych maszyn. Światła nawiązują także do nowych modeli, takich jak 296 GTB i SF 90. W linii bocznej wkomponowano zgrabne przetłoczenia i dodatkowe wloty powietrza, zaś drzwi unoszą się do góry - tak jak w LaFerrari.

Szczególnie efektowny jest tutaj tył, lekko uniesiony do góry i łączący się z wąskimi lampami poprowadzonymi przez całą szerokość auta. Poniżej wkomponowano coś na kształt "wentylatorów", pod którymi ukryto podwójną końcówkę wydechu.

Trzeba przyznać, że Włosi postawili na bardzo klasyczną kolorystykę. Czerwony metaliczny lakier łączy się tutaj z czarnymi wstawkami w dolnej części nadwozia i prostymi srebrnymi felgami. W kabinie pojawiły się z kolei zintegrowane kubełkowe fotele pokryte niebieską tkaniną, a sama deska rozdzielcza jest maksymalnie uproszczona.

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3 trafi do wybranych klientów

Auto będzie ściśle limitowane i trafi do najwierniejszych klientów marki. Włosi póki co nie chwalą się specyfikacją, ale jedno jest pewne - liczba egzemplarzy będzie ściśle limitowana.