Kosztuje ponad 80 000 złotych i przyspiesza do setki w 17 sekund. To nowy Fiat z miękką hybrydą
Fiat 500 Hybrid Torino może i szybki nie jest, ale za to nie będzie też bardzo tani. Można sobie za to pomachać lewarkiem skrzyni biegów.
- Fiat 500 Hybrid Torino debiutuje w ofercie na pierwszych rynkach
- Pod maskę wrócił silnik 1.0 z miękką hybrydą
- Teraz oferuje on 65 KM, o 4 KM mniej niż w poprzednim modelu
Jeśli zastanawiacie się, czy da się kupić nowy samochód, który setkę osiąga w około 17 sekund, to nie jest to problemem. Przed Wami nowy Fiat 500 Hybrid Torino, czyli spalinowa wersja nowej "pięćsetki". Fala krytyki i niska sprzedaż elektryka zmotywowały włoską markę do wprowadzenia do oferty silnika benzynowego. Tutaj nie było to wielkim wyzwaniem, gdyż cały model początkowo projektowano z myślą o napędzie spalinowym. Dopiero w finalnej fazie projektu zrezygnowano z takiej konstrukcji.
Oczywiście wprowadzenie wersji 1.0 do oferty wymagało większych prac, w tym np. zaprojektowania wiązek, których wcześniej nie stworzono. Teraz Włosi są już gotowi do podboju rynku, a do końca tego roku chcą sprzedaż 5000 takich samochodów.
Fiat 500 Hybrid Torino nie jest szybki, ale za to mało pali. A co z ceną?
Włoska marka postawiła tutaj na sprawdzoną jednostkę 1.0 z rodziny FireFly, oferującą 65 KM. To o 4 KM mniej niż w wersji sprzed liftingu. Moc trafia tutaj na koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. W przyszłości gamę może uzupełnić znany zautomatyzowany manual.
To silnik dla osób o spokojnym usposobieniu. Setka pojawia się na zegarach w 16,2 sekundy (ponad 17 sekund w wersji Cabrio). Z drugiej strony czy czegoś więcej potrzeba w miejskim samochodzie? Moim zdaniem niekoniecznie.
Ceny hybrydowego Fiata 500 nie są niskie. Póki co poznaliśmy kompletny cennik z Włoch. Tutaj najtańsza wersja kosztuje 19 900 euro, czyli niecałe 85 000 złotych. Możemy spodziewać się więc porównywalnej kwoty w Polsce, co niestety sprawi, że ten samochód pozostanie stosunkowo drogi. Za około 85 000 złotych dostajemy podstawowe Renault Clio, które jest nie tylko większe, ale i dużo mocniejsze.
| Wersja | Silnik | Cena (euro) | Cena (PLN, estymacja) |
|---|---|---|---|
| Fiat 500 Hybrid Pop | 1.0 MHEV 65 KM | 19 900 euro | 84 500 zł |
| Fiat 500 Hybrid Turyn | 1.0 MHEV 65 KM | 20 900 euro | 88 900 zł |
| Fiat 500 Hybrid Icon | 1.0 MHEV 65 KM | 21 400 euro | 90 900 zł |
| Fiat 500 Hybrid LaPrima | 1.0 MHEV 65 KM | 24 400 euro | 103 500 zł |
| Fiat 500 Hybrid Cabrio Icon | 1.0 MHEV 65 KM | 24 400 euro | 103 500 zł |
| Fiat 500 Hybrid Cabrio LaPrima | 1.0 MHEV 65 KM | 27 400 euro | 116 500 zł |
Nowy Fiat 500 Hybrid Torino będzie dostępny we wszystkich trzech wersjach nadwozia. Mowa tutaj o 3-drzwiowym hatchbacku, wersji 3+1 z małymi dodatkowymi drzwiami z tyłu i o kabriolecie. Niestety, szans na spalinowego Abartha nowej generacji nie ma co liczyć. Polski cennik też pozostaje tajemnicą - włoska marka nie spieszy się z jego opublikowaniem.


