Fiat 500X zyskał wersję Sport. Jest... całkiem ciekawy
Fiat dorzuca do oferty modelu 500X wersję Sport. I trzeba przyznać, że prezentuje się ona całkiem nieźle - a zmiany są nie tylko wizualne.
Fiat 500X Sport idzie śladem wytyczonym kilka lat temu przez model 500 Sport. Z zewnątrz wyróżnia się agresywniejszą stylistyką, ciekawymi zderzakami i większymi kołami (nawet 19 cali). Zawieszenie obniżono o 13 mm. Oczywiście pogorszyło to właściwości "terenowe", ale poprawiło zachowanie auta na asfalcie. Wszystko to utrzymano w duchu zmian z 500 Sport, dzięki czemu auta te zostały do siebie upodobnione.
Wnętrze Fiata 500X Sport zyskało czerwone akcenty, takie jak przeszycia czy wstawki na fotelach. Zmieniono też dekory, dodano spłaszczoną kierownicę i zmodyfikowano czcionkę na zegarach. W wersji z manualną skrzynią biegów mamy też aluminiową gałkę. Opcją będzie obszycie foteli i części deski alcantarą.
Nowe (stare) silniki
Sercem Fiata 500X Sport jest między innymi dedykowana jednostka 1.3 Firefly. Oferuje ona 150 KM i jest spięta z przekładnią DCT. Poza tym pod maską wersji Sport znajdzie się też silnik 1.0 Firefly (120 KM) oraz diesle 1.3 i 1.6 (95 i 120 KM). Układ jezdny 500X Sport zyskał nową kalibrację, dzięki czemu prowadzenie jest pewniejsze i przyjemniejsze. Aktywne amortyzatory FSD (Frequent Selective Dampers) pozwalają na dopasowanie sztywności do własnych potrzeb. Według Fiata podsterowność w 500X Sport jest mniejsza o 26%, zaś nadsterowność w krytycznej sytuacji o 17%.
Fiat 500X Sport stoi na szczycie gamy, co oznacza bogate wyposażenie. Nie zabraknie tutaj kompletu systemów bezpieczeństwa, systemu uConnect z 7-calowym ekranem czy automatycznej klimatyzacji.