FIAT 600 wyjedzie z fabryki w Tychach. To nowy SUV włoskiej marki
Stellantis szykuje nam kolejne premiery. Jeep Avenger to jedynie rozgrzewka - lada chwila zadebiutuje FIAT 600, jego "włoski" brat. Oto co o nim wiemy.
Są tacy, którzy wieszczą koniec segmentu B. Nie jest to jednak prawdą - to właśnie małe auta sprzedają się wciąż doskonale. Europa wciąż jest napędzana małymi hatchbackami i ich odpowiednikami w formie crossoverów lub SUV-ów. Nacisk na ten segment kładzie też koncern Stellantis. Dopiero co poznaliśmy Jeepa Avengera, a lada chwila zobaczymy jego "włoskiego" brata - będzie nim FIAT 600.
O tym aucie wiemy już całkiem sporo, a wszystko to za sprawą rodzinnych powiązań z innymi modelami koncernu. Czego więc możemy się spodziewać?
FIAT 600 2024. Crossover z segmentu B w kilku wariantach silnikowych
Przede wszystkim można śmiało powiedzieć jedno - ten samochód będzie po prostu Avengerem z innym nadwoziem. Stellantis stawia na unifikację swoich platform. Tym samym konstrukcja, na której bazuje między innymi Peugeot 208 i 2008 czy Opel Mokka stanie się fundamentem także dla innych marek.
Jeep jako pierwszy producent z dawnego FCA skorzystał z tej platformy. Teraz jego śladem kroczy FIAT, szykujący swojego małego crossovera.
Jego stylistyka będzie rozwinięciem koncepcji z elektrycznej 500-ki. Charakterystyczny front zyska okrągłe lampy i duży napis z nazwą modelu, w miejsce klasycznego logotypu marki.
Linia boczna najbardziej zdradza powiązania z Jeepem. Ukształtowanie tylnego słupka będzie identyczne - ma to ułatwić produkcję na jednej linii. Ta odbywać się będzie w Tychach w Polsce.
Tył także wykorzysta cechy modelu 500 Electric. Można śmiało powiedzieć, że FIAT 600 przypomina w dużej mierze nieco "skurczonego" 500X.
Wizję tego auta przygotowali dla nas koledzy z portalu motor.es. Jesteśmy niemal pewni, że nowy crossover Fiata nie będzie mocno różnić się wizualnie od ich koncepcji graficznej.
FIAT 600 2024
Pod maską znajdziemy silniki spalinowe, ale kluczowy stanie się napęd elektryczny
Platforma z grupy Stellantis to przede wszystkim możliwość stosowania dwóch rodzajów napędu. Największy nacisk położony zostanie na wariant elektryczny. Znajdziemy w nim akumulator o pojemności 54 kWh i silnik elektryczny generujący 156 KM.
Poza tym nie zabraknie tutaj silników z rodziny PureTech. Mowa o konstrukcji 1.2, która w odświeżonym wydaniu otrzyma system miękkiej hybrydy. Powinniśmy tutaj zobaczyć warianty oferujące od 100 do 136 KM.
Oficjalna premiera FIAT-a 600 powinna mieć miejsce już w przyszłym roku
Włosi podkręcają tempo, gdyż zależy im na obecności w tak ważnym segmencie. W ślad za Avengerem i 600-ką pójdzie także mała Alfa Romeo, również korzystająca z tej samej platformy. Nieco później do tej rodziny dołączy mały crossover Lancii. Stylistykę nowych aut poznamy już dziś, podczas Lancia Design Days.