Fiat 600e wyjeżdża już z fabryki w Tychach. To nowy rozdział dla włoskiej marki
Fabryka grupy FCA w Tychach przeżywa rozkwit. 7 września z linii produkcyjnej zjechał pierwszy nowy Fiat 600e. Dołączył więc do Jeepa Avengera, a niebawem ta rodzina poszerzy się o bliźniaczą Alfę Romeo.
Grupa Stellantis mocno inwestuje w fabrykę w Tychach. Zakład, gdzie przez lata powstał Fiat 500, Abarth 595 i Lancia Ypsilon, obecnie zaczyna nowy rozdział w swojej historii. Kilka miesięcy temu ruszyła produkcja Jeepa Avengera, a 7 września dołączył do niego Fiat 600e.
Te auta są ze sobą mocno spokrewnione konstrukcyjnie i dzielą część podzespołów wnętrza. Do tej rodziny lada chwila dołączy także mała Alfa Romeo, która już szykuje się do premiery.
Warto tutaj wspomnieć, że tyska fabryka nie tylko zajmuje się produkcją samochodów. Stworzono tutaj także centrum rozwojowe, w którym dopracowywano nowe modele. Zamaskowane egzemplarze przez długi czas kręciły się w okolicach zakładu.
Pierwszy Fiat 600e to elektryk w wersji LaPrima w kolorze Sun of Italy
Nowe "seicento" ma być przełomem dla Fiata. Ta marka od kilku lat jest w stagnacji. Świetna, ale starzejąca się 500-ka (spalinowa) niebawem wybierze się na emeryturę. Nowa elektryczna wersja tego auta odnosi spore sukcesy, ale należy do dość drogich aut. Tipo straciło swoją pozycję ze względu na wysoką cenę wersji po liftingu, a Panda króluje głównie we Włoszech.
600-ka jest więc kluczowym modelem dla tej marki. Początkowo na rynek trafi wersja elektryczna, która korzysta z silnika o mocy 156 KM i akumulatora o pojemności 54 kWh. Docelowo jednak pod maską znajdzie się też silnik spalinowy 1.2 o mocy 100 KM.
Włosi chcą, aby Fiat zyskał w oczach klientów. Stąd też decyzja, aby nowe model były bardziej kolorowe i bardziej porywające. Stylistyka 600-ki nawiązuje do mniejszej 500-ki i do starszego Fiata 500X. Bez wątpienia może wpaść w oko, a nieco większe wymiary od Jeepa Avengera pozwalają na zróżnicowanie grup docelowych dla tych aut.
W tym roku poznamy też małą Alfę Romeo
Kilka dni temu do sieci wyciekły zdjęcia tego samochodu. Tutaj także kluczowa będzie wersja elektryczna (z silnikiem 156 KM i akumulatorem 54 kWh), aczkolwiek pod maską nie zabraknie też odmiany spalinowej. W przeciwieństwie do Avengera i 600-ki, Alfa Romeo może zyskać mocniejszy wariant benzynowy ze skrzynią automatyczną - przynajmniej na jakiś czas.