Power Rangers mieli Megazordy, Fiat stawia na Giga Pandę. To superbohater dla mas
Jeszcze więcej Pandy w Pandzie! Tak jak kiedyś Fiat 500 miał być fundamentem dla całej gamy modelowej, tak teraz tę rolę przejmuje właśnie pocieszny "miś". Już w przyszłym roku zobaczymy dwa nowe modele, zaś dwa kolejne są w planach.
- Fiat Grande Panda otwiera nową gamę modelową
- Dwa kolejne modele są już niemal gotowe - to Giga Panda i Panda Fastback
- Oto wszystko, co o nich wiemy
Grande Panda to dopiero rozgrzewka. Fiat nabrał wiatru w żagle i odnalazł kierunek, w którym chce podążać. To właśnie ten samochód będzie nowym punktem wyjścia dla całej gamy modelowej. Choć ledwo ujrzał światło dzienne, to już w drodze są dwa kolejne modele. Te w zasadzie można nazwać gotowymi do premiery.
Fiat Giga Panda to "trzeci z rodziny", Panda Fastback będzie z nim spokrewniona
Bazą jest tutaj konstrukcja Smart Car Platform, którą opracowano z myślą o najtańszych samochodach w grupie - także tych elektrycznych. Korzysta z niej Citroen C3, C3 Aircross, Opel Frontera i właśnie Fiat Grande Panda.
Giga Panda będzie bliźniakiem tych większych modeli Citroena i Opla. Spodziewajmy się więc crossovera o długości sięgającej 4,4 metra, oferujące nawet 7 miejsc w kabinie. W pięcioosobowym wydaniu zaletą ma być duży i przestronny bagażnik.
Panda Fastback z kolei jest dość ciekawym i zaskakującym pomysłem, gdyż ma być po prostu "usportowioną" wizualnie wersją tego samochodu. Tutaj zamiast rozbudowanej tylnej części nadwozia dostaniemy łagodnie opadającą linię dachu, tworzącą charakterystyczną sylwetkę auta. Taki samochód dalej będzie pozycjonowany na pograniczu segmentu B i C, aczkolwiek bliżej będzie mu do tego pierwszego.
W obydwu przypadkach Fiat stawia na te same silniki. Tutaj nie będzie niespodzianek - ofertę otworzy konstrukcja 1.2 z rodziny PureTech z układem miękkiej hybrydy. Poza tym niezmiennie będzie w ofercie dostępny będzie elektryk, ze 113-konnym silnikiem i z baterią o pojemności 44 kWh.
Te trzy auta będą fundamentem oferty Fiata. Włosi skupiają się na mniejszych samochodach
Ale nie zapominają też o modelach w większych rozmiarach. Tutaj w grę wchodzą dwa kolejne auta, które mają ujrzeć światło dzienne za około trzy lata, w 2027 roku. O nich wiemy mniej, ale mówi się tutaj o większym SUV-ie i o pickupie. Takie pojazdy mogą być przeznaczone na rynek południowoamerykański, gdzie Fiat niezmiennie jest mocnym graczem.