Trudne pytanie: dlaczego FIAT Pulse nie może pojawić się w Europie?
To bez wątpienia jeden z ciekawszych nowych samochodów tej marki. Patrząc na jego wygląd i wymiary można orzec, że byłbyt hitem w Europie. FIAT Pulse niestety nie dotrze do nas. A szkoda, bo to jest brakujące ogniwo w ofercie marki.
Czasami zastanawiam się nad tym, jak FIAT w ogóle egzystuje. Włosi niezmiennie produkują świetną i niezatapialną na rynku 500-kę i Pandę. Jest też w miarę przyzwoite Tipo i zyskująca na popularności nowa elektryczna 500-ka (fenomenalna swoją drogą). Problem polega jednak na tym, że to wciąż zbyt mało, aby przyciągnąć nowych klientów do marki. W europejskiej ofercie jest wielka luka, którą zapełnić mógłby FIAT Pulse. Nie dość, że świetnie wygląda, to należy do jednego z najpopularniejszych segmentów.
Do tego FIAT Pulse ma naprawdę przyzwoite nadwozie i przyjemne wnętrze
Mam wrażenie, że Brazylia i Ameryka Południowa to obecnie najważniejsze rynki dla FIAT-a. Włoska marka, a w zasadzie jej oddział operujący w Ameryce Łacińskiej, zaskakuje wieloma nowymi ciekawymi premierami. Pulse bez wątpienia do takich należy. Auto z segmentu B, do tego crossover, ciekawie wyglądające i dobrze wyposażone. Czego więcej można chcieć?
Nadwozie ma nieco ponad 4 metry długości, a pod maską znajdziemy silniki oferujące do 120 KM mocy. Co więcej, w kabinie zagościł nowy system uConnect, a jej stylistyka jest bardzo przyjazna. FIAT nie zamierza jednak tworzyć europejskiej interpretacji tego auta.
Włosi postawili na podzespoły wywodzące się z koncernu PSA. To właśnie francuska strona zapewni platformę i technologie dla nowych miejskich crossoverów FIAT-a, Alfy Romeo i Jeepa. Te auta mają być produkowane w fabryce w Tychach. Zlokalizowany w naszym kraju zakład zostanie zmodernizowany i stanie się jedną z najważniejszych fabryk dla Starego Kontynentu.
Problem polega na tym, że na nowego crossovera FIAT-a jeszcze sobie poczekamy. Tymczasem już teraz ta marka potrzebuje powiewu świeżości, który pozwoliłby jej na odbudowanie mocnej pozycji sprzed lat. Widać jednak, że Stellantis podchodzi do tematu w specyficzny sposób i maksymalnie unifikuje podzespoły pomiędzy markami dawnego PSA i FCA.
FIAT Pulse budzi ogromne zainteresowanie
Południowoamerykański crossover spotkał się z ciepłym przyjęciem na lokalnych rynkach. Co ciekawe również w Europie pojawiło się wiele pochlebnych komentarzy na jego temat. Nie ma w tym nic dziwnego - w końcu po dłuższej przerwie włoska marka pokazała naprawdę przyjemne dla oka auto, inne niż 500-ka. Sprzedaż modelu Pulse ruszy w Brazylii i w okolicznych krajach pod koniec bieżącego roku, jednak już teraz dealerzy przyjmują zamówienia na to auto.