Fiat Tipo - nowe wersje, nowa rodzina
Wygląda na to, że Fiat w Europie będzie miał nową twarz. Będzie nią powracający po latach do oferty marki model Tipo, który zaprezentowano także w nowych wersjach nadwoziowych.
Z Tipo pod postacią czterodrzwiowego sedana mieliśmy okazję się już dość dobrze zapoznać. To auto, które wywołuje sporo emocji, gdyż na papierze wygląda jak naprawdę świetna oferta. To wielka szansa dla Fiata, który tym modelem może podreperować sprzedaż i stworzyć stabilną gamę interesujących modeli. O ile Tipo sedan to auto o nieco bardziej budżetowym charakterze, to nadchodzące warianty kombi i hatchback mają być pozycjonowane nieco wyżej.
Trzeba pamiętać bowiem, że model ten zastępuje między innymi kompaktowe Bravo. Projektując to auto Fiat postawił bardziej na funkcjonalność, ale Tipo we wszystkich nadwoziach może się podobać. Pięciodrzwiowy hatchback i Station Wagon dzielą ze sobą tylne reflektory, choć także ich sylwetki są dość mocno zbliżone - to akurat dobrze świadczy o projekcie kombi. Całość prezentuje się schludnie, bez większych fajerwerków, ale nie ma się do czego przyczepić.
Zdolności funkcjonalne Tipo obrazują nam dane o wymiarach - hatchback mierzy 4,37 metra długości i dysponuje pojemnym, 420 litrowym bagażnikiem. W przypadku Station Wagon jest to dodatkowe 20 cm więcej i nawet 540 litrów miejsca na bagaże. Ta ostatnia wersja ma charakteryzować się także sporymi możliwościami aranżacji przestrzeni bagażowej i oferować dodatkowe 12 litrów schowków ukrytych w kabinie.
Tipo w wersjach pięciodrzwiowych ma wyróżniać się nieco lepszym wykończeniem i wyposażeniem niż sedan, a w przyszłości być może zostaną one doposażone o nowe jednostki napędowe. Póki co zestaw jest praktycznie ten sam, co w czterodrzwiowym Fiacie: benzynowe 1.4 o mocy 95 i 120 KM (także z możliwością montażu fabrycznej instalacji LPG), 110-konne 1.6 i dwa diesle - 1.3 (95 KM) i 1.6 Multijet (120 KM).