Nowy Ford Capri 2025. Ile kosztuje w Polsce i co oferuje? Sprawdzamy cennik
Ledwo ujrzał światło dzienne, a już ma polski cennik. Ford Capri 2025 zyskał prostą ofertę i ma dwa napędy i dwie wersje wyposażenia do wyboru. Ile kosztuje? Sprawdzamy to.
- Ford Capri 2025 to "usportowiony" wizualnie bliźniak modelu Explorer
- Konstrukcyjnie ten samochód bazuje na platformie MEB z grupy Volkswagena
- W Polsce dostępny będzie w dwóch wersjach, z dwoma napędami do wyboru
Budzi wiele kontrowersji i podzielił fanów marki. Ford Capri 2025 przywrócił do życia znaną nazwę, aczkolwiek trafiła ona na elektrycznego crossovera. Na temat słuszności takiego ruchu można rozwodzić się godzinami. Teraz więc skupmy się na tym, co Capri oferuje i ile kosztuje.
W Polsce ten model ma bardzo prostą ofertę - są dwie wersje wyposażeniowe i dwa warianty napędu. Ile kosztuje ten samochód i co w nim znajdziemy?
Ford Capri 2025 - cena startuje od 226 770 złotych
Za takie pieniądze dostaniecie wariant Capri, czyli bazowy. Jego wyposażenie nie jest jednak rozczarowujące, gdyż w standardzie znajdziemy naprawdę dużo dobrego.
- Reflektory w technologii FULL LED
- Reflektory włączające się automatycznie z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi Auto High Beam
- Boczne lusterka sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo oraz funkcją pamięci położenia
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
- Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go
- Lane Keeping Alert
- Speed Sign Recognition
- Pre-Collision Assist
- Tylna kamera ułatwiająca parkowanie
- Blind Spot Detection
- Ford KeyFree
- 14,6-calowy ruchomy ekran SYNC Move
Warto też dodać, że bez dopłaty dostajemy częściowo skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele oraz kierownicę, a sam fotel kierowcy z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w czternastu kierunkach.
Tak wyposażone Capri kosztuje 226 770 złotych w wersji z baterią 77 kWh i z 286-konnym silnikiem (545 Nm) napędzającym tylne koła. Przekładnia się to na przyspieszenie do setki w 6,4 sekundy. Ten model ma maksymalną moc ładowania na poziomie 135 kW. Maksymalny zasięg to 627 kilometrów.
Wariant AWD oferuje już 340 KM (setka pojawia się na zegarach w 5,3 sekundy) i większą baterię o pojemności 79 kWh. Maksymalna moc ładowania wzrasta tutaj do 175 kW. Zasięg wynosi 592 kilometry na jednym ładowaniu. Za taki samochód trzeba zapłacić 246 770 złotych.
Półkę wyżej stoi wersja Capri Premium. Co oferuje?
Wyposażenie jest tutaj oczywiście nieco lepsze. Bez dopłaty dostajemy w zasadzie wszystko, czego potrzeba do szczęścia. Na przykład tapicerka foteli jest w pełni wykończona ekologiczną skórą Sensico. Na pokładzie debiutuje też nagłośnienie B&O Premium oraz nastrojowe oświetlenie wnętrza z możliwością wyboru koloru. Standardem jest także elektrycznie sterowana i bezdotykowa klapa bagażnika.
- Reflektory matrycowe FULL LED
- Reflektory włączające się automatycznie, z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi i funkcją zapobiegającą oślepianiu Glare Free Auto High Beam
- Boczne lusterka sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo oraz funkcją pamięci położenia
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
Ford Capri Premium w wersji tylnonapędowej (286 KM, 77 kWh) kosztuje 243 770 złotych. Wariant AWD (340 KM, 79 kWh) to wydatek na poziomie 263 770 złotych.
Lista opcji jest bardzo krótka
Poza sześcioma lakierami możemy tutaj dołożyć dach panoramiczny (5400 złotych), pompę ciepła (6300 złotych, warto dopłacić), 21-calowe felgi aluminiowe (2400 złotych) i pakiet Driver Assistance za 5850 złotych. W jego skład wchodzi szereg przydatnych rozwiązań.
- system Lane Centring utrzymywania pojazdu na środku pasa ruchu z asystentem zmiany pasa ruchu Lane Change Assist
- system Active Park Assist wspomagający parkowanie równoległe oraz prostopadłe
- system kamer 360 stopni
- drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo (dla wersji Premium dostępne w standardzie)
- wyświetlacz przezierny Head-up Display
Jak Ford Capri 2025 wypada cenowo w porównaniu z Volkswagenem ID.5?
Tu można się zdziwić, gdyż Ford wychodzi korzystniej. Wymiary tych samochodów są niemal identyczne, a Ford Capri dodatkowo ma większy bagażnik - ten oferuje 627 litrów pojemności.
Ceny modelu ID.5 startują od 236 190 złotych za wariant Pro Performance, gdzie dostajemy tak samo baterię 77 kWh i 286-konny silnik. Capri jest więc o około 10 000 złotych tańsze.
Różnica rośnie jeszcze bardziej przy wyborze wariantu AWD (340 KM), gdyż ten napęd w ID.5 dostępny jest dopiero w wydaniu GTX, kosztującym 279 790 złotych. W Fordzie zapłacicie 263 770 złotych. Co ciekawe Ford ma też inną baterię (79 kWh, zamiast 77 kWh).
Warto też zauważyć, że Capri (i jednocześnie ID.5) są tańsze od Skody Enyaq Coupe - ta kosztuje co najmniej 257 550 złotych. Pomiędzy te samochody, bazujące na platformie MEB, wpasowuje się jeszcze jeden model - Cupra Tavascan. Za nią trzeba zapłacić co najmniej 238 800 złotych.
Pierwsze egzemplarze Capri dotrą do klientów za 24 tygodnie, czyli na przełomie grudnia i stycznia 2025.
Źródło: Ford.pl