Ford E-Transit Courier wsadza kij w mrowisko. Ma świetną cenę i sprawdzi się w mieście
Błękitny owal może i ma skromną gamę modeli osobowych, ale w segmencie pojazdów użytkowych rozpycha się jak mało kto. Ford E-Transit Courier właśnie dołączył do oferty marki i zaskakuje ceną oraz możliwościami.
Małe dostawczaki mają coraz większą rację bytu. Doskonale radzą sobie w miastach, są zwrotne, pakowne i przede wszystkim dobrze radzą sobie w elektrycznym wydaniu. Do tej pory ich największą wadą były ceny. Teraz jednak się to zmieni. Ford E-Transit Courier zmienia zasady gry na rynku i sprawia, że konkurenci będą w pocie czoła szukać odpowiedzi.
Ten model kosztuje w bazowej wersji mniej niż 100 000 złotych netto. Czy to oznacza, że floty w wybranych firmach rzucą się na ten samochód?
Ford E-Transit Courier kosztuje mniej niż 100 000 złotych i "nie jest golasem". Na jednym ładowaniu pokona do 293 kilometrów według normy WLTP
Bateria w tym samochodzie nie jest duża, gdyż ma "raptem" 43 kWh pojemności. Błękitny owal twierdzi jednak, że zaletą będą tutaj inne cechy - wydajność i niskie zużycie energii. Teoretycznie nawet 250 km zasięgu na jednym ładowaniu będzie solidnym wynikiem do miejskiej eksploatacji.
A prawda jest taka, że wiele firm zaczyna poważnie rozważać użytkowanie takich aut w dużych aglomeracjach, gdyż bywa to bardzo opłacalne. Po pierwsze - póki co wciąż mogą korzystać z darmowego parkowania i buspasów, co optymalizuje pracę. Po drugie - przy możliwości ładowania "w bazie" nocą, lub w przerwie w pracy, koszty eksploatacji są naprawdę niskie. Niemniej mówimy tutaj o wąskiej grupie przedsiębiorców i firm z konkretnymi potrzebami.
Krótko mówiąc, w dobie nacisku na niższą emisję CO2 w firmach, może to być strzał w dziesiątkę. Warto też dodać, że E-Transit Courier ładuje się z mocą do 100 kW (10-80% w 23 minuty) i osiąga 11 kW przy ładowaniu AC (do pełna naładuje się w 5 godzin).
Bazowa wersja Trend kosztuje 99 900 złotych netto
W standardowym wyposażeniu tego auta znajdziemy:
SYNC 4 z 12" ekranem dotykowym
12” cyfrowe wskaźniki i zegary
Tylne światła LED
Kamera cofania, czujniki parkowania (przód i tył)
Podgrzewane, elektryczne lusterka
16-calowe obręcze kół
Pakiet systemów wspomagania kierowcy (np. Pre Collision Assist)
Stylizowana krata wlotu powietrza Chrome Diamond z listwą świetlną
Półkę wyżej znajdziemy model Limited, który wyceniono na 119 750 złotych netto. Tutaj wyposażenie jest już zdecydowanie bogatsze.
17-calowe alufelgi
Podgrzewana przednia szyba, kierownica, fotele
Klimatyzacja automatyczna (EATC)
Jasna tapicerka materiałowa
Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
Ford chwali się też kluczowymi cechami, dzięki którym "mniejszy" Courier może rywalizować z nieco większymi samochodami
Jest to między innymi kwestia ciekawie zaprojektowanej przestrzeni ładunkowej, solidnej ładowności i możliwości powiększenia paki poprzez uchylenie fragmentu ściany oddzielającej kabinę. To pozwala na zapakowanie długich przedmiotów.
Objętość ładunkowa: 2,9 m³ (25% więcej niż poprzednik)
Maks. długość ładunku: do 2,6 m (dzięki przelotowej grodzi)
Ładowność: 701 kg
Dopuszczalna masa przyczepy: 750 kg
Dodatkowy schowek: pod maską (na kable)
Ford E-Transit Courier kontra konkurencja. Tu inne marki mogą mieć problem
Wszystko za sprawą dużej różnicy w cenie. Wiele firm może rozważyć nieco mniejszy model głównie za sprawą bardzo atrakcyjnych kwot proponowanych przez Forda. Różnice są naprawdę duże i E-Transit Courier wychodzi tutaj obronną ręką.
| Model | Cena (brutto) | Moc (KM) | Zasięg (km) | Akumulator | Ładowanie DC | Ładowność | Przestrzeń ładunkowa | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ford E-Transit Courier | od 122 877 zł | 136 | do 293 km | 50 kWh | 100 kW | 701 kg | 2,9 m³ | |
| Renault Kangoo E-Tech | od 180 441 zł | 120 | do 285 km | 45 kWh | 80 kW | 600-800 kg | 3,9 m³ | |
| Citroën ë-Berlingo | od 183 491 zł | 136 | do 330 km | 50 kWh | 100 kW | 780 kg | 3,8 do 4,4 m³ | |
| Peugeot e-Partner | od 183 491 zł | 136 | do 330 km | 50 kWh | 100 kW | 780 kg | 3,8 do 4,4 m³ | |
| Opel Combo Electric | od 183 491 zł | 136 | do 330 km | 50 kWh | 100 kW | 780 kg | 3,8 do 4,4 m³ |
Podsumowując - Ford może i wrzuca na rynek auto mniejsze, ale za to dobrze wycenione. I to może być ich "karta przetargowa", zwłaszcza przy takich cenach nieco większych konkurentów.


