Ford Explorer ST, czyli duży SUV na sportowo. Ma 405 KM
News o premierze nowej generacji Explorera ledwo ostygł, a Ford pokazał odmianę ST. Dział Ford Performance ma obecnie bardzo dużo pracy. I dobrze.
Ford Performance wyciąga swoje macki po coraz więcej modeli z palety amerykańskiego producenta. Teraz padło na Explorera. Zresztą, nowa, "tylnonapędowa" platforma zachęca do tego, żeby w samochodzie zamontować nieco ciekawsze "bebechy". Tutaj, przy standardowym 4x4 i 10-biegowym automacie, pod maską znalazł ten sam podwójnie doładowany silnik 3.0 V6 Ecoboost, jednak poprawiono mu parametry. Sami przyznacie, że 405 KM i 562 Nm robią wrażenie. Nie znamy przyspieszenia do 100 km/h, a prędkość maksymalna ma wynosić 230 km/h.
W samochodzie poprawiono także hamulce i zawieszenie, choć stopień zmian, jakie otrzymamy, będzie zależał od nas samych. U dealera dostępne będą bowiem opcje w postaci "ST Street Pack" i nieco niedorzecznego z nazwy "ST Track Pack". W obu znajdziemy dedykowane obręcze kół o średnicy 21", ale np. hamulce będą się różnić.
Z zewnątrz poznamy Explorera ST po czarnej siatce atrapy, aplikacjach na klapie, obniżonym zawieszeniu i zmienionych detalach nadwozia. Wewnątrz znajdziemy (bardziej) kubełkowe fotele, nową kierownicę, dywaniki oraz wykończenia w stylu "ST" (z dużą ilością logotypów).
Ponieważ dla Amerykanów to ważne, Explorer ST będzie również dostępny w wersji przystosowanej do łatwego i solidnego holowania przyczep.
Cen Explorera ST jeszcze nie ujawniono. W sprzedaży w USA powinien pojawić się w okolicach połowy roku.