Ford F-150 właśnie stał się "wilkiem". Lobo wjeżdża na rynek z V8 pod maską
Ford F-150 Lobo ma wszystko, czego byśmy chcieli - pod maską jest silnik V8, a wygląd robi ogromne wrażenie.
Po sukcesie mniejszego Mavericka Lobo, błękitny owal idzie za ciosem i prezentuje nową odmianę swojego pełnowymiarowego pickupa. Ford F-150 Lobo to wariant stworzony z myślą o osobach, które cenią sobie dynamiczniejszy styl i ostrzejszy charakter samochodu.
Ford F-150 Lobo to pakiet dla wersji STX
Nowa odmiana F-150 nie jest odrębną wersją wyposażenia, lecz opcjonalnym pakietem stylizacyjnym dla wersji STX. Samochód dostępny jest wyłącznie w nadwoziu SuperCrew i z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5.0 litra. Jednostka oferuje 400 KM i 410 Nm momentu obrotowego, czyli bez zmian względem standardowej specyfikacji.
Aby uzyskać więcej mocy, trzeba sięgnąć po inne wersje F-150, takie jak 450-konna odmiana z silnikiem EcoBoost V6 lub ekstremalny Raptor R z 5.2-litrowym doładowanym V8 o mocy aż 720 KM.
Choć Lobo stawia na wygląd, nie brakuje mu praktyczności. Ford zastosował napęd na cztery koła z elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą o dwóch przełożeniach. Kierowca może wybrać tryby 2H, 4A, 4H lub 4L. Maksymalne obciążenie ładunkiem wynosi 658 kg (1450 funtów), a zdolność holowania to 3583 kg (7900 funtów).
F-150 wciąż doskonale wygląda
Kluczowym elementem pakietu Lobo jest zestaw wizualnych dodatków. Ford zastosował 10-elementowy zestaw ospojlerowania, nową maskę typu cowl, grill o charakterystycznym wzorze oraz podwójną listwę świetlną LED. Do tego dochodzą czarne akcenty i subtelne oznaczenia „Lobo” w nadwoziu.
Z tyłu uwagę zwracają widoczne końcówki wydechu, które nie występują w mniejszym Mavericku Lobo. Zawieszenie obniżono o dwa cale, co nadaje pickupowi bardziej bojowego wyglądu. Całość dopełniają 22-calowe felgi w czarnym połysku, zaprojektowane specjalnie dla tej wersji. Kolorystyka również nie ogranicza się do czerni – klienci mogą wybrać lakier Atlas Blue, Rapid Red, Carbonized Gray lub Oxford White.
Ford wycenił F-150 Lobo na 59 995 dolarów (wliczając opłaty transportowe), czyli o 4695 dolarów więcej niż standardowa wersja STX. Choć F-150 czternastej generacji ma już pięć lat, wszystko wskazuje na to, że pozostanie w ofercie jeszcze długo. Według informacji z Automotive News i The Detroit Free Press, nowa generacja została przesunięta na połowę 2028 roku.


