Ford Fiesta "zmiękczony" hybrydą. Debiutuje też lepsze wyposażenie

Ford Fiesta dostaje system miękkiej hybrydy, który znany jest już z nowej Pumy. Przy okazji w tym popularnym modelu debiutuje też nowe wyposażenie.

Ford Fiesta to jeden z liderów segmentu B. Aktualna, siódma już generacja, dostępna jest na rynku od blisko trzech lat. Lifting wizualny nie jest konieczny, aczkolwiek drobne odświeżenie jednostek napędowych nikomu nie zaszkodzi. Pod maską znajdziemy teraz cały przekrój jednostek 1.0 EcoBoost z systemem Mild Hybrid. Bazuje ona na specjalnej konstrukcji rozrusznika zintegrowanego z generatorem i akumulatorem 48V, który gromadzi energię. Jest ona wykorzystywana przy ruszaniu - Fiesta dostaje wtedy dodatkowe 24 Nm momentu obrotowego. Instalacja pozwala też na wcześniejsze wyłączenie silnika, np. przy dojeżdżaniu do świateł, przy zachowaniu działania wszystkich systemów.

Jakie efekty przynosi to rozwiązanie? Przede wszystkim pozwala na obniżenie zużycia paliwa i poprawia dynamikę w dolnym zakresie obrotów.

Ford Fiesta

Ford Fiesta - miękka hybryda w dwóch silnikach

Nowy układ hybrydowy oferowany będzie w dwóch wersjach silnika 1.0 Ecoboost - 125 i 155 KM. Jednostki te będzie można także sparować z nową, 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

To nie jedyne nowości w tym samochodzie. Ford Fiesta zyskał także nowy tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go oraz rozpoznawaniem znaków drogowych. Dorzucono również system automatycznego parkowania prostopadłem i czujniki wykrywające ruch poprzeczny. Jest to przydatne przy wyjeżdżaniu z miejsca postojowego lub podczas włączania się do ruchu przy bardzo ograniczonej widoczności.

Ostatnią nowość stanowią dodatkowe tryby jazdy - Sport i Trail. Dołączają one do dostępnych wcześniej ustawień Normal, Eco i Slippery (na śliskie nawierzchnie).

Ford Fiesta - teraz także z FordPass

Przy obecności systemu multimedialnego nowa Fiesta będzie standardowo posiadała rozwiązanie FordPass. Pozwala ono na sparowanie samochodu z aplikacją. Z jej poziomu można otwierać i zamykać samochód oraz inicjować uruchomienie silnika. Ostatnia opcja dostępna jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

System SYNC3 zaktualizowano o nową grafikę. Uproszczono także sterowanie poszczególnymi elementami, co ma ułatwić obsługę podczas jazdy. Nie zabrakło też wyczekiwanej przez wiele osób indukcyjnej ładowarki, bardzo przydatnej w przypadku nowych smartfonów.

Odświeżona Fiesta trafi do sprzedaży już za kilka tygodni - wtedy też poznamy pełną specyfikację oraz polski cennik.