Ford nie przyjmuje zamówień na Focusa i Fiestę. U dealerów będą tylko prekonfigurowane auta

Ford przestaje przyjmować zamówienia na nowego Focusa i Fiestę. Klienci mogą kupić te auta, ale muszą decydować się na gotowe samochody dostępne u dealerów. Taki stan rzeczy pozostanie z nami na kilka miesięcy.

Wymarzony lakier, idealne nadwozie, dopasowane wyposażenie? Cóż, to wszystko pozostanie wspomnieniem. Jeśli interesuje Was nowy Ford Focus lub Fiesta, to musicie decydować się na to, co dealerzy mają u siebie na placu. Amerykańska marka podejmuje radykalne kroki, aby zapewnić dostępność swoich samochodów.

Ford Focus i Fiesta - dostępne, ale w specyficznych wersjach

Jak donosi Automobilwoche, decyzja Forda wynika z problemów z dostępnością wielu komponentów. W efekcie czas oczekiwania na nowe auto wydłuża się nawet do 12 miesięcy. Z tego powodu Ford podjął radykalny krok i zamknął możliwość zamawiania aut zbudowanych według upodobań klienta.

Ford Focus produkcja

Taka decyzja ma zapewnić dostępność aut, gwarantując jakąkolwiek płynność linii produkcyjnej. Samochody, które docierają do klientów, mają jednak bardzo specyficzne wyposażenie.

Na przykład nie znajdziecie w nich nowego systemu SYNC4 - jego miejsce zajmuje kokpit i multimedia z wersji sprzed liftingu. Wiąże się to między innymi z faktem, iż nowy system przygotowywany jest przez poddostawcę z Ukrainy - tak podaje Automobilwoche. W efekcie dostępność części jest mocno ograniczona, a ich montaż w nowo produkowanych autach staje się wręcz niemożliwy.

Jak podkreśla Markus Thal, przewodniczący związków zawodowych fabryki Forda w Saarlouis w Niemczech, gdyby nie ta decyzja, to wiele samochodów nie dotarłoby do klientów nawet do wiosny lub lata przyszłego roku. Ograniczenia w zamawianiu aut według własnej konfiguracji na pewno będą utrzymane do 2023 roku.

Ford nie osiągnie też wyznaczonych celów

Z fabryki w Saarlouis na drogi wyjechać miało 195 000 Focusów. Tymczasem obecne estymacje zakładają, że powstanie ich 117 000 - i to przy dobrych wiatrach. Tym samym problemy amerykańskiej marki są faktycznie duże i wyjątkowo dotkliwe.

Ford Focus produkcja

Warto przy tym podkreślić, że przyszłość Focusa nie jest zbyt długa, gdyż w ciągu najbliższych lat auto zniknie z rynku. Wszystko wskazuje też na to, że fabryka w Saarlouis zostanie zamknięta, lub zajmie się produkcją mniej kluczowych produktów.

Sytuacja z Fiestą jest niemal identyczna - w Kolonii także brakuje odpowiednich komponentów, a auta budowane są według uniwersalnych specyfikacji, oczywiście okrojonych z wielu ciekawych dodatków.