Ford Focus ST kombi - Szybko i rodzinnie
Mogliśmy się tego spodziewać. Po prezentacji Focusa ST Ford uzupełnił ofertę o model kombi. W sama raz dla osób, które nie chcą rezygnować z praktyczności.
To już druga generacja, w której Ford oferuje również odmianę kombi swojego hothatcha. I podobnie jak w przypadku poprzednika, mamy tu podobną ofertę "napędową" jak w hatchbacku.
Klienci, chcący kupić Focusa ST kombi, mogą wybrać spomiędzy dwóch silników. Dla mniej "sportowych" jest diesel EcoBlue o mocy 190 KM, sprzężony ze skrzynią manualną, ale większość wybierze zapewne jednostkę 2.3 Ecoboost - tutaj do dyspozycji jest 280 KM i opcjonalnie można wybrać siedmiobiegową skrzynię automatyczną. Osiągów jeszcze nie ujawniono, ale hatchback z silnikiem benzynowym 100 km/h osiąga poniżej 6 sekund, więc kombi powinno mieć wyniki w granicach właśnie "szóstki".
Wersja kombi, podobnie jak hatchback, będzie wyposażona w elektroniczną "szperę", system rev-match w przypadku skrzyni ręcznej oraz wybór trybów jazdy. Podobne, ale dostosowane do wielkości samochodu, będzie również zawieszenie oraz hamulce.
Z zewnątrz samochód nie będzie wiele różnił się od zwykłego kombi w odmianie ST-Line. Wyróżnią go końcówki wydechów, nowe felgi, atrapa chłodnicy oraz czarne obudowy lusterek.
Jeśli chodzi o wnętrze - Ford nie ujawnił zbyt wiele - dokładniej to skupił się an pokazaniu, że będzie to kombi z dużym bagażnikiem - co już wiemy, po jazdach zwykłym Focusem kombi.
Samochód już został wyceniony w Wielkiej Brytanii. Tam zaczyna się od 30 595 Funtów (Ecoboost) lub 33 095 Funtów (diesel EcoBlue) - czyli 1 100 Funtów więcej niż za hatchbacka.