Komu "prasówkę"? Ford GT40 w drogowej specyfikacji trafia na sprzedaż
Naprawdę wyjątkowy Ford GT40 pojawił się na sprzedaż. To jeden z niewielu drogowych egzemplarzy, i to auto prasowe Ford USA. Tanio nie będzie.
Ford GT40 to bez wątpienia jedno z najsłynniejszych i najbardziej ikonicznych aut wyścigowych w historii motoryzacji. Nic dziwnego, że oryginalne egzemplarze osiągają kosmiczne ceny. Większość z nich ma ciekawą historię, za sobą dziesiątki wyścigów i znane nazwiska, które kiedyś zdobiły karoserię i "wysiadywały" kubełkowe fotele. Taka okazja, jak na portalu Piston Heads nie trafia się często.
Ford GT40 to rzadkość rzadkości
Czyli samochód, który jest wersją drogową. Tak naprawdę nie zbudowano ich wiele. A ten ma za sobą niezmiernie ciekawą historię. Oczywiście, nie ma tu słynnych torów wyścigowych. Są za to słynne miejsca.
Takie jak targi w Genewie, w 1967 roku. Auto powstało po to, aby pokazać szerokiej publiczności samochód, który właśnie wygrał Le Mans. Wtedy to było bardzo ważne. Polakierowany specyficznym lakierem Opalescent Silver Blue, na szprychowych felgach, musiał robić wrażenie na genewskiej publiczności.
Szybko jednak zmienił kolor, na Metallic Borneo Green. Odpowiadała za to Scuderia Filipinetti, która opiekowała się autem w Szwajcarii. Następnie auto trafiło do Wielkiej Brytanii.
Tam stało się "prasówką". Taką jak widzicie w naszych materiałach. Dziennikarze mogli przekonać się na drogach, jak jeździ zwycięzca 24-godzinnego wyścigu. I, jeśli wierzyć doniesieniom, robili to chętnie i często, popychając samochód aż do granic jego możliwości.
Sami byśmy tak robili. W końcu Ford GT40 robił wrażenie zawsze, a okazja, żeby się nim przejechać, byłaby nie do odpuszczenia.
Samochód skończył swoją rolę w 1971 roku i trafił do kolekcjonera. Przy okazji, znów zmienił kolor. Kolejny właściciel (od 2007 roku), zaczął się autem (żółtym) ścigać w zawodach klasyków. Ford zaliczył nawet Goodwood Revival, chyba najlepszą tego typu imprezę na świecie. Po drodze wrócił do oryginalnego koloru. A teraz trafił na sprzedaż.
Stan wygląda na idealny, a auto robi piorunujące wrażenie. Niestety, cena nie jest znana. POA, czyli "zapytaj, jeśli jesteś na tyle odważny". Średnie ceny GT40 Mk1 oscylują wokół 6,5 mln USD. Tu spodziewamy się znacznie wyższej kwoty.