Wiemy ile kosztuje Ford Kuga 2024 po liftingu. Do wyboru macie trzy silniki
Ford Kuga 2024 debiutuje w polskiej ofercie marki. Sprawdzamy ile kosztuje, co oferuje i z jakimi silnikami go dostaniecie.
- Ford Kuga 2024 debiutuje w polskiej ofercie marki
- Do wyboru są trzy silniki
- W ofercie jest też napęd na cztery koła
- Ceny Kugi startują od 162 010 zł, w standardzie jest 4-letnia gwarancja
Nowy Ford Kuga wjeżdża na polski rynek. Odświeżone wydanie tego modelu zmieniło się nie do poznania. Przede wszystkim debiutuje tutaj całkowicie nowy pas przedni, dużo bardziej wyrazisty i charakterny. Nie zabrakło także nowych wzorów felg i delikatnie odświeżonego tyłu. Duże zmiany zaszły tutaj także we wnętrzu. Kabina Kugi zyskała przemodelowaną deskę rozdzielczą, z większym, 13,2-calowym ekranem obsługującym system SYNC4. Zmieniono też cyfrowe wskaźniki, korzystające z ekranu o przekątnej 12,3 cala.
Co ciekawe postawiono tutaj na bardzo wyraziste lakiery. W gamie Kugi znajdziemy kolory Agate Black, Solar Silver, Lucid Red, Desert Island Blue i dostępny bez dopłaty Bursting Green. Te dwa ostatnie są całkowitą nowością.
Ford Kuga 2024. Jak wygląda wyposażenie tego modelu?
Na rynek trafią trzy wersje wyposażeniowe, przy czym dwie topowe występują też w wydaniu "X" - Titanium, ST-Line/ST-Line X oraz Active/Active X.
Bazowe wydanie nie oznacza skromnego wyposażenia. Kuga w standardzie oferuje kamerę cofania, relingi dachowe, bezkluczykowy dostęp Ford KeyFree i przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Na pokładzie są też 17-calowe koła aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości czy reflektory Full LED. Listę systemów wspierających kierowcę wypełnia Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni Lane Keeping System, system monitorowania koncentracji kierowcy Driver Alert czy system rozpoznawania znaków prędkości.
Półkę wyżej stoi wariant ST-Line/ST-Line X, który stawia na sportowy wygląd Kugi. Tutaj zyskujemy 18-calowe alufelgi o ciekawym wzorze, inaczej narysowane zderzaki i kontrastujące przeszycia we wnętrzu. Nie zabrakło także lepszego wyposażenia.
Ciekawostką jest natomiast wersja Active/Active X, czyli całkowita nowość w gamie Forda Kugi 2024. W tym modelu dostaniemy zwiększony prześwit (o 10 mm z przodu i o 5 mm z tyłu), a do tego "terenowo" wyglądające zderzaki.
W standardzie w modelach ST-Line i Active dostaniemy system audio premium B&O (wzmacniacz, cyfrowy procesor dźwięku, 9 glośników i subwoofer), fotele ergonomiczne z elektryczną regulacją i funkcją pamięci położenia, częściowo skórzaną tapicerkę, otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika czy aluminiowe nakładki na pedały.
Ford postawił także na prosty system pakietów dodatkowego wyposażenia. Pakiet Winter zawiera podgrzewanie przednich foteli, przedniej szyby, kierownicy oraz tylnej kanapy. Jest też pakiet Driver Assistance i pakiet Technology (z reflektorami Dynamic Matrix Led, wyświetlaczem przeziernym oraz alarmem).
Ford Kuga 2024 dostępny jest z trzema silnikami
Ofertę otwiera tutaj jednostka 1.5 EcoBoost, oferująca 150 KM. Jest ona połączona z manualną skrzynią biegów i z napędem na przednią oś. Półkę wyżej stoi wariant 2.5 FHEV, czyli klasyczna szeregowa hybryda. Tutaj dostajemy 180 KM w wersji przednionapędowej i 183 KM w wariancie AWD.
Gamę zamyka model 2.5 PHEV, czyli 243-konna hybryda plug-in. We wszystkich hybrydowych wariantach poprawiono pracę napędu i wyraźnie skrócono czas przyspieszenia do setki, co jest dużym plusem.
Ceny nowego Forda Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł brutto za wariant 1.5 EcoBoost 150 KM w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda z napędem na przednią oś kosztuje od 189 090 zł. Wariant AWD startuje od 198 090 zł. Ceny wariantu plug-in hybrid zaczynają się od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł. W cenie wliczona są 4 lata dodatkowej ochrony pogwarancyjnej Ford Protect z gwarancją i serwisem w cenie.