Ford Kuga FHEV chce sprzedać pstryczka w nos Toyocie RAV4. I ma na to spore szanse
Do wersji plug-in hybrid dołącza klasyczna hybryda - oto Ford Kuga FHEV, czyli wariant gotowy do rywalizacji z Toyotą RAV4. Co oferuje?
Silnik benzynowy o objętości skokowej 2,5-litra, 4 cylindry, cykl Atkinsona, mała bateria i skrzynia CVT. Brzmi jak opis Toyoty RAV4, nieprawdaż? Nic bardziej mylnego - to nowy Ford Kuga FHEV, czyli hybrydowy wariant tego auta. Dołącza on do miękkich hybryd i modelu plug-in, jednocześnie stając się bezpośrednim rywalem popularnego japońskiego SUV-a.
Taki Ford Kuga może być absolutnym hitem
Toyota RAV4 sprzedaje się doskonale, a naprawdę dużo osób myśli o przesiadce na hybrydę. Ford więc idealnie wpasuje się w oczekiwania rynku, oferując jednocześnie auto o nieco łagodniejszej stylistyce niż popularna "ravka".
A więc co oferuje ten model? Przede wszystkim napęd zapewnia 190 KM mocy, czyli o ponad 28 KM mniej niż Toyota. Bateria ma pojemność 1,1 kWh. Osiągi nie zawodzą - setka pojawia się na zegarach w 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h.
Moc kierowana jest na przednie koła dzięki przekładni CVT. Tu pojawia się pewna ciekawostka, gdyż pomimo bezstopniowej konstrukcji, inżynierowie Forda zdecydowali się na wprowadzenie symulowanych biegów. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy nie chcą słyszeć monotonnego dźwięku silnika.
Ford zapewnia, że na 54-litrowym zbiorniku będzie można przejechać nawet 1000 km. Zużycie paliwa (jeszcze niepodane) zapowiada się więc całkiem nieźle. Zobaczymy, czy w rzeczywistości będzie równie dobre. W jego uzyskaniu może pomóc specjalny system, który wykorzystuje temperaturę spalin do ogrzania całego układu hybrydowego - dzięki temu szybciej załączy się on do pracy.
Ford Kuga Hybrid dostanie też napęd na cztery koła
Będzie on jednak opcją, dostępną wyłącznie na wybranych rynkach. Ford oferować będzie Kugę w ST-Line, ST-Line X i Vignale, z bogatym wyposażeniem standardowym. Znajdą się w nim systemy bezpieczeństwa, system SYNC3 i łączność FordPass Connect, dzięki której będziemy mieli dostęp do samochodu z poziomu smartfona.
Można spodziewać się, że Ford Kuga Hybrid będzie tańszy od wersji PHEV. Ta kosztuje minimum 156 900 zł, tak więc wariant FHEV powinien startować z poziomu 140 000 zł, co uczyni z niego wyjątkowo atrakcyjne auto w swoim segmencie.